شهردار تهران:
شهردار تهران با بیان این که شورای عالی استان‌ها در قانون همانند و هم‌طراز یک قوه دیده شده است، بر استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ تاکید کرد.
کد خبر: ۸۱۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 11 January 2020

پیروز حناچی در یکصد و پنجمین مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران در شهر میراث جهانی یزد، با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد، تعداد شهرهایی که در دنیا و به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص به ثبت جهانی رسیده‌اند را بسیار اندک خواند و گفت: افتخار ثبت جهانی که جهانیان نیز به آن صحه گذاشته‌اند، در حالی نصیب یزدی‌ها شده که مردمان این دیار از قدیم با زندگی در سخت‌ترین شرایط اقلیمی این سرزمین، بیشترین همزیستی با طبیعت و کم‌عارضگی در محیط پیرامون خود داشته‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حالی امروز مفهوم پایداری در دنیا مطرح می‌شود که سال‌ها پیش مردمان یزد آن را در بستر شرایط دشوار آب و هوایی کویر به صورت کامل رقم زده‌اند و با این فرهنگ زیسته‌اند و این در حالیست که کشورهای جهان به ویژه اروپایی‌ها برای توسعه این نظریه و ترویج این نگاه سالانه میلیون‌ها یورو هزینه ‌می‌کنند.

شهردار تهران  با بیان این که شهرداری‌ها چه بخواهند و چه نخواهند و چه در قانون به آن اشاره شده باشد یا نه، سازمان‌های اجتماعی هستند، تاکید کرد: این سازمان‌ها دارای این خصیصه هستند که باید به نگاه و خواست مردم توجه داشته باشند و با مشارکت مردم اداره شوند.

وی با اشاره به این که شورای عالی استان‌ها در قانون اساسی همانند و هم‌طراز یک قوه دیده شده است، بر استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ تاکید کرد و گفت: باید نتایج آراء مردم منجر به ارتقای زندگی و حقوق شهروندی آنها شود.

شهردار تهران در پایان سخنان قبل از طرح دستور نشست این دوره از مجمع گفت: کشور در شرایط حساس و سختی به سر می‌برد ولی امیدواریم با اخلاص و رشادت جوانان این مرز و بوم و تدبیر خوب مسئولان نظام، این تهدیدات از کشور رخت بربندد و شاهد توسعه بیش از پیش کشور باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار