امام‌جمعه اردکان با اشاره به در پیش بودن آغاز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید فضایی ایجاد شود تا افراد متعهد و توانمند از همه جناح‌ها وارد عرصه انتخابات شوند.
کد خبر: ۸۰۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 30 November 2019

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) را تبریک گفت و به بیان گوشه‌هایی از زندگی آن حضرت پرداخت.

وی با اشاره به آشوب‌های اخیر گفت: مقام معظم رهبری درباره حوادث اخیر و آشوب‌ها تأکید کردند که؛ ملت ما یک توطئه عظیم را نابود کرد. ایشان از همه تشکر و قدردانی کردند ما هم از همه ملت ایران خصوصاً نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیجیان عزیز، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تشکر می‌کنیم این نیروها در استان یزد از چند روز قبل از سفر ریاست محترم جمهور تا یک هفته بعد از اعلام گرانی بنزین آماده‌باش بودند که تقدیر و تشکر می‌شود.

امام‌جمعه اردکان افزود: مقام معظم رهبری تصریح کردند که؛ از نیروهای انتظامی و امنیتی تشکر می‌کنم اما بیش از آن از ملت فهیم و بصیر ایران تشکر می‌کنم زحمتی که ملت ایران کشیدند و حضوری که آن‌ها درصحنه داشتند تشکر بیشتر دارد. این نکته بسیار مهمی است این غائله، توطئه پیچیده و بزرگی بود که برای آن توسط دشمنان ما هزینه زیادی شده بود که مردم ما بزرگ‌ترین نقش را در خنثی‌سازی آن ایفا کردند.

وی بابیان اینکه بعضی‌ها گاهی می‌گفتند توهم توطئه دارید یعنی در کشور ما توطئه‌ای نیست و ما دشمنی نداریم، گفت: اینجا متوجه می‌شویم که این حرف‌ها چقدر سخیف است. دشمنان ما در کمین نشسته‌اند آماده‌اند تا کمترین فرصتی به دست بیاورند تا به این ملت حمله کند اما مردم ما با پیروی از ولی امر و رهبر خود وارد صحنه شدند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

شاکر اظهار داشت: می‌توانیم با صراحت بگوییم در این غائله و غائله‌های دیگری که اتفاق افتاده است و در همه فتنه‌هایی که پیش‌آمده و اگر پیش بیاید مهم‌ترین عاملی که می‌شود دشمنان را ناکام کرد و ناکام کرده است اولاً ولایت‌پذیری مردم و ثانیاً حضور به‌موقع مردم درصحنه بوده است. امام راحل عظیم‌الشأن ما همیشه بر این دو موضوع تأکید داشته‌اند و فرمودند؛ پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد و همچنین فرمودند؛ اگر مردم پشتیبان حکومتی باشند این حکومت سقوط ندارد. مردم ما در طول این چهل سال این مطلب را ثابت کرده‌اند و از این به بعد هم ثابت خواهند کرد که پشت سر ولایت‌فقیه در همه صحنه‌ها برای مبارزه با همه دشمنان حضورداشته و حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به موضوع گرانی بنزین و تأثیر آن بر بازار گفت: مسؤولین در حال تلاش هستند که بازار را کنترل کنند ما هم از آن‌ها این درخواست راداریم که نظارت‌ها را بیشتر کنند و تلاش خود را مضاعف کنند که گرانی قیمت بنزین روی امور دیگر اثر نگذارد البته خود مردم هم باید همکاری کنند و اگر می‌بینند عده‌ای کاسب‌کار بی‌انصافی به خرج می‌دهند و مردم را به‌نظام، دین و انقلاب بدبین می‌کنند وظیفه‌دارند که به مسؤولین نظارتی اطلاع دهند زیرا اگر مردم بی‌تفاوت باشند سوءاستفاده کنندگان میدان پیدا می‌کنند اهل بازار هم خودشان باید انصاف به خرج بدهند. اگر خدای‌ناکرده عده‌ای بخواهند از این اوضاع مضطربی که با بی‌تدبیری و کوتاهی برخی مسؤولین و عوامل دیگر پیش‌آمده بر مردم سخت بگیرند تا به نان و نوایی برسند مطمئن باشند که در همین دنیا عقوبت آن را می‌بینند.

خطیب نماز جمعه اردکان در ادامه بابیان اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از دو روز دیگر آغاز می‌شود، تأکید کرد: باید فضایی ایجاد شود تا افراد شاخص و توانمند از همه جناح‌ها در همه حوزه‌ها و مناطق کشور بتوانند وارد عرصه انتخابات شوند و خود را در معرض رأی و ارزیابی مردم قرار دهند یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ما که ظهور و بروز پیدا کرد این بود که عرصه خدمت را فراگیر کرد و برای همه باز کرد. شرایط برای ثبت‌نام انتخابات باید این‌گونه باشد اولاً اگر این فضا ایجاد شود مشارکت حداکثری مردم اتفاق می‌افتد زیرا مردم می‌بینند کاندیداهای مختلف از همه اقشار به میدان آمده‌اند مشارکت حداکثری برای نظام ما پشتوانه بسیار مهمی است ثانیاً اگر افراد متعهد و توانمند بتوانند وارد مجلس و امور کلان کشور شوند می‌تواند در سرنوشت کشور ما تأثیرگذار باشد. امروز کشور ما به افراد متعهد و توانمند نیاز دارد که بتوانند به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری بر تقویت ارتباط بسیجیان با مسجد تأکید کردند چراکه مساجد محل تولد بسیج است. از هیئت‌امنا و دست اندرکاران مساجد انتظار می‌رود که به بسیج و بسیجیان میدان بدهند تا از فرصت حضور مردم در مسجد برای خدمت‌رسانی و برای انجام کارهای فرهنگی و اقتصادی استفاده کنند.

شاکر اظهار داشت: گاهی متأسفانه به گوش می‌رسد که بعضی از افراد در برخی از مساجد مانع فعالیت بسیج می‌شوند این مایه ننگ آن‌هاست افراد مسجدی که اجازه فعالیت به بسیجیان فعال و این نیروی خدمت‌گزار ندهند لکه ننگی برای این مسجد است مردم باید به این افراد اعتراض کنند امام جماعت و هیئت‌امنا باید این افراد را قانع کند و در مقابل آن‌ها بایستند تا از ظرفیت مسجد برای خدمت به مردم استفاده شود.

وی در پایان با اشاره به گلایه مردم از بالا بودن قبور اموات از سطح زمین گفت: بلندی و پستی‌هایی که قبرستان اردکان دارد موجب گلایه بسیار مردم و ایجاد مزاحمت در تشییع اموات شده است ای‌کاش خود مردم برای رفع این معضل اقدام کنند. در چند سال گذشته شهرداری و شورای شهر خواستند که بخشی از قبرستان را تسطیح کنند که عده‌ای از مردم سروصدا به راه انداختند و کار رها شد مردم باید در این زمینه همراهی کنند و کمک‌کار مسؤولین باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار