طرح توسعه یک واحد نساجی با سرمایه گذاری ۴۴ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در یزد به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۹۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 21 September 2021

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان راه اندازی شده و با بهره برداری از طرح توسعه آن، تولید انواع نخ پنبه و پلی استر در این واحد تولیدی به بیش از چهار هزار تن در سال رسید.طرح توسعه واحد نساجی یزد به بهره برداری رسید


مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: تا پیش از این، تولید انواع نخ در این واحد سه هزار تن در سال بود که با اجرای طرح توسعه بالغ بر هزار تن به تولید آن افزوده شد.


فدایی افزود: با افزایش ۶۰ نفر به صورت مستقیم به اشتغال این مجموعه، تعداد افراد شاغل آن نیز به ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.


بنیاد مستضعفان و جانبازان برای اجرای طرح توسعه این واحد تولیدی ۴۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.


با اجرای طرح توسعه سلک باف، تولیدات این واحد به ۲ درصد مجموع تولید انواع نخ در کشور رسید. تولیدات این واحد نیز در صنایع نساجی داخل کشور استفاده می‌شود.


نصب تجهیزات بروز و مطابق استاندارد‌های جهانی این واحد بدست مهندسان، کارشناسان و متخصصان این واحد انجام شده است.


رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم راه اندازی این واحد گفت: راه اندازی این واحد در تکمیل زنجیره تولید نخ و تامین نیاز‌های داخل کشور با تکیه بر توان متخصصان توانمند داخلی بسیار اثربخش است.


پرویز فتاح ادامه داد: همه مواد اولیه این واحد تولیدی در داخل تامین شده و تولیدات آن هم در صنایع مختلف پوشاک کاربرد فراوانی دارد.


وی شرکت سلک باف را از قدیمی‌ترین واحد‌های نساجی استان توصیف کرد و اظهار داشت: این شرکت در برهه‌ای دچار زیان و ضرر شد، اما از سال گذشته با رفع مشکلات پیش روی تولید به سوددهی خوبی رسیده به گونه‌ای که فروش محصولات آن در سال جاری به ۳۲۰ میلیارد تومان رسیده است.


رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به شرایط خوب این واحد و امکان اجرای طرح توسعه دیگر تصریح کرد: در موضوع ترخیص ماشین آلات مورد نیاز این واحد نیز مشکلاتی در گمرک داشتیم که این مشکلات در دوره ریاست آقای رییسی بر قوه قضاییه و با دستور پیگیری دادستان یزد و دیگر مسئولان استان برطرف و دستگاه‌ها نصب شد.


وی افزود: تولید در دو سال اخیر با وجود تحریم، کرونا و مشکلات اقتصادی به خوبی انجام گرفته و مشکلی در این زمینه نیست.


فتاح بر لزوم رسیدگی به مشکلات کارگران کشور تأکید کرد و ادامه داد: حقوق کارگران باید متناسب با تورم در کشور افزایش داشته باشد و ما نیز همراه دولت و مجلس پیگیر مشکلات کارگران هستیم.


وی گفت: همانگونه که مردم در دوران دفاع مقدس به صورت جانانه از کشور و آرمان‌های آن دفاع کردند، هم اکنون نیز باید در سنگر کار و تلاش و تولید درخشید و ایثار کرد.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار