فرماندار مهریز گفت: خیران در کنار اقدام هایی دولت برای ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی در چارچوب گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان اقشار مختلف خصوصا جوانان در روستاهای بخش مرکزی شهرستان کمک کنند.
کد خبر: ۹۹۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸ 14 September 2021

 رضا زارع‌زاده مهریزی روز سه‌شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به اهمیت ایجاد زیرساخت برای گسترش فرهنگ مطالعه اشاره کرد و افزود: ساخت کتابخانه مناسب در روستاها با همراهی خیران بسیار مورد نیاز است .

وی با بیان اینکه همکاری خیران در بسیاری از طرح‌های فرهنگی و آموزشی در شهر و برخی روستاها نسبتا خوب است ادامه داد: باید برای جذب بخش‌خصوصی و جلب مشارکت آنها در ساخت کتابخانه استفاده کرد.

این مسئول با قدردانی از تمامی افرادی که برای گسترش فرهنگ مطالعه در شهرستان تلاش دارند تصریح کرد: ارتقای فرهنگ مطالعه به توسعه فرهنگ عمومی کمک می کند و سدی در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است .

زارع‌زاده مهریزی تصریح کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی باید مروج فرهنگ مطالعه و ایجاد زمینه لازم برای حضور افراد علاقه‌مند برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقبال مردم به خصوص جوانان برای کتابخوانی باشد.

وی در ادامه به اهمیت برپایی نمایشگاه‌های کتاب در شهر و روستاها، برگزاری مسابقه در این بخش و ایجاد انگیزه برای مطالعه و گسترش آن در جامعه بین اقشار مختلف و دانش‌آموزان تاکید کرد.

پارسال ۲ میلیارد ریال که نیمی از آن بودجه دولتی و بقیه کمک ‌های مردمی است صرف توسعه فضا، فعالیت کتابخانه‌ها و فرهنگ مطالعه در شهرستان مهریز شد.

این کمک‌ها صرف تکمیل و تجهیز کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی ،تهیه و توزیع محصول فرهنگی در حوزه شهری و مناطق روستایی شهرستان شد.

۱۵۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف در کتابخانه‌های مهریز و بخش کودک و نوجوان برای استفاده و دسترسی راحت پنج هزار و ۶۵۰ عضو و سایر علاقه‌مندان موجود است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز با ۱۴۰ روستا در پنج دهستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و ۱۲ باب کتابخانه عمومی دارد.

استان یزد با ۱۱۱ باب کتابخانه عمومی شامل ۹۶ باب کتابخانه نهادی روستایی و شهری و ۱۵ باب کتابخانه مشارکتی به نسبت جمعیت در جایگاه نخست کشوری قرار دارد و در کتابخانه‌های عمومی استان با حدود ۱۰۸ هزار نفر عضو، افزون بر ۲ میلیون نسخه کتاب موجود است.

استان یزد یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار