رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: از ابتدای امسال تا بیستم شهریورماه سال ۱۴۰۰ شمسی با پرداخت ۱۸ میلیارد ریال وام قرض الحسنه زمینه اشتغال ۵۵ نفر در بازار کار مناطق محروم این شهرستان فراهم شد.
کد خبر: ۹۹۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 12 September 2021

کاظم چاکرالحسینی عصریکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت این مبلغ به متقاضیان کار، ۴۵ طرح مختلف در حوزه های کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و خدماتی اجرا شد .

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد زیرپوشش در اولویت دستور کار این نهاد حمایتی قرار دارد از خیران ، نیکوکاران و صاحبان صنایع خواست برای ایجاد اشتغال با این نهاد همکاری بیشتری در مورد اشتغال مددجویان بکنند.

وی همچنین گفت: سال گذشته با پرداخت حدود ۵۴ میلیارد ریال وام قرض الحسنه زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر از مددجویان این نهاد حمایتی در مناطق شهری و روستایی شهرستان فراهم شد.

چاکرالحسینی افزود: با پرداخت این مبلغ به متقاضیان ، ۲۵۰ طرح در حوزه های کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و خدماتی اجرا شد.

پرداخت وام به مددجویان با ارایه گواهی آموزش فنی وحرفه ای

این مسئول با تاکید براینکه ایجاد اشتغال و تامین مسکن ۲ اولویت کاری این نهاد است ، اظهارکرد: پرداخت وام به مددجویان و متقاضیان کار تنها با ارایه گواهی آموزش های مرتبط با اشتغال که از سوی مراکز فنی وحرفه ای فرا گرفته باشند ، پرداخت می شود.

چاکرالحسینی با اشاره به فرایند آموزش مددجویان ادامه داد : آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان متناسب با نیاز بازار کار منطقه به آنها ارایه می شود.

هزار و ۴۰۰ خانوار مددجو و نیازمند شامل ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ابرکوه بهره‌مند هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار