رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: کشاورزان این شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۵ شهریورماه جاری ۱۴ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال زکات پرداخت کردند که این مبلغ با وجود کاهش بارندگی و تداوم پدیده خشکسالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر رشد دارد.
کد خبر: ۹۹۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ 07 September 2021

کاظم چاکرالحسینی عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان زکات در ۱۵ منطقه شهری و روستایی با همکاری ۵۵ عامل و مبلغ دینی جمع‌آوری ‌شد .

وی اظهارکرد: مردم در این مدت ۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ریال صدقه پرداخت کردند که این مبلغ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۲۵ درصد رشد دارد که این میزان صدقه علاوه بر پرداخت از طریق سامانه این نهاد، از طریق ۱۴ هزار و ۲۰۰ صندوق صدقه نیز جمع آوری شد.

این مسئول با قدردانی از خیران خاطرنشان کرد: امسال افراد نیک اندیش در حوزه های مختلف مساعدت های خوبی به مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی کردند که این کمک ها در حوزه کمک های موردی ، صدقه، زکات ، طرح‌های اکرام ، ایتام ، اطعام و محسنین است که برای درمان ، مسکن، تامین جهیزیه و تحصیل دانش آموزان زیر پوشش هزینه شد.

رییس کمیته امداد ابرکوه از افرادخیر درخواست کرد که برای کمک به مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی در ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی ، تامین هزینه های تحصیلی و همچنین جهیزیه نوعروسان نیازمند مساعدت کنند.

وی ادامه داد: نیکوکاران می توانند کمک های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۲۲۶ و با شماره گیری کد# ۰۳۵۶*۸۸۷۷* در تلفن همراه، واریز کنند.

هزار و ۴۰۰ خانوار مددجو و نیازمند شامل ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد ابرکوه بهره‌مند هستند.

در ویکی شیعه دانشنامه مجازی اهل بیت در مورد زکات نوشته شد:

از واجب مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند که شامل نقدین (طلا و نقره)، انعام ثلاثه ( گاو، گوسفند و شتر) و غلات اربعه (گندم، جو، کشمش و خرما) است و مقدار پرداخت هر یک از این کالاها متفاوت و در فقه تعیین شده است.

زکات از جمله مهم‌ترین واجب است و تأکید بسیاری بر آن شد و فروع دین شمرده می شود و در منابع دینی در کنار نماز و جهاد قرار دارد و یکی‏ از پنج ستون دین است، در ۵۹ آیه قرآن و حدود ۲ هزار روایت به زکات اشاره شد، در قرآن و در بسیاری از موارد از واژه صدقه برای اشاره به زکات استفاده شد و در فقه، زکات را صدقه واجب می‌خوانند که ۲ نوع است زکات بدن که همان زکات فطره است و در عید فطر پرداخت می‌شود و زکات مال که به غلات چهارگانه، دام ‎ها و سکه‌ها با شرایط خاصی تعلق می‌گیرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار