رئیس حوزه هنری یزد: صبر، صلابت، بصیرت و استقامت آزادگان در دوران اسارت، موجب حفظ آبرو و اقتدار نظام اسلامی شد.
کد خبر: ۹۹۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 04 September 2021

به مناسبت سی‌ و یکمین سالگرد بازگشت غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان یزد در دیدار با «محمدکاظم آسایش» یکی از نوجوان‌ترین آزادگان کشور و همچنین «محمد شریفی» آزاده و جانباز دفاع مقدس صبر، صلابت، بصیرت و استقامت آزادگان در دوران اسارت را مایه افتخار، آبرو و اقتدار نظام اسلامی دانست.تقدیر از ۲ آزاده دفاع مقدس توسط حوزه هنری یزد

محمدصادق کوچک‌زاده با بیان اینکه آزادگان برای رضای خدا و در دفاع از میهن، فداکاری و جانفشانی کردند گفت: ما همیشه باید قدردان این عزیزان باشیم و راه و سیره آنان را ادامه دهیم.

وی افزود: بی‌تردید رنج‌ها، مرارت‌ها و تلخ‌کامی‎‌های دوران اسارت، ذخیره اخروی اسوه‌های مقاومت خواهد بود و ملت سرافراز ایران اسلامی نیز همواره قدردان فداکاری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس، به ویژه خانواده‌هاى معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است.
رئیس حوزه هنری یزد بر ثبت خاطرات آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: با ثبت و ضبط خاطرات آزادگان، فرهنگ جهاد، پایداری و مقاومت در اسارت به نسل‌های آینده منتقل می‌شود.

در پایان با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و ایثار و مجاهدت این یادگاران دفاع مقدس قدردانی شد.

گفتنی است: کتاب «حال همه ما خوب است» شامل خاطرات و نامه‌های محمدکاظم آسایش در دوران اسارت به قلم کرامت یزدانی به زودی توسط حوزه هنری یزد منتشر خواهد شد.

این اثر مقاومت و مرارت‌های هفت ساله این آزاده نوجوان که در لحظه اسارت ۱۴ ساله بود را روایت می‌کند.

محمد شریفی نیز پس از هفت سال و نیم اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق، سرانجام مردادماه ۱۳۶۹ در قالب اولین گروه آزاد‌گان استان، به میهن بازگشت.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار