رییس اداره بهزیستی شهرستان میبد گفت: نداشتن مهارت های زندگی منشای بروز بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی است، بر این اساس افراد باید الفبای زندگی ، فنون تشکیل خانواده و حضور در گروه های اجتماعی را قبل از هرچیزی آموزش ببینند.
کد خبر: ۹۹۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ 02 September 2021

سید محسن فلاح روز پنجشنبه در برنامه بازدید تعدادی از مسئولان آموزش و  حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی از نمایشگاه طرح مانا افزود: افراد اغلب در انجام کارهای تیمی به مشکل برمی‌خورند ، چون کمتر در ارتباط با انجام کارهای گروهی آموزش دیده اند.

وی از مدیران آموزش و پرورش شهرستان خواست در برگزاری کارگاه‌های آموزشی طرح یادشده به عنوان طرح مشارکت اجتماعی همکاری کنند و آن را رونق دهند تا انواع مهارت‌های مطالبه گری ، حل مساله ، تصمیم گیری و همدلی در دانش‌آموزان ارتقا یابد.

رییس بهزیستی میبد تاکید کرد: حفاظت فرد در برابر آسیب های اجتماعی آموختن مهارت های زندگی است و رعایت اصول آن در مقطع‌های مختلف زندگی باید یادآوری شود، باید افراد از کودکی تا زمان ازدواج و پس ازازدواج  در دوره‌ها و کارگاه های آموزش مهارت های زندگی شرکت،  چگونه همسر خود را انتخاب و پس از تشکیل خانواده چگونه اختلاف خود را رفع کنند.

وی ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های ارتباطی و مهارت های اجتماعی را متفاوت و مهم دانست و تصریح کرد : همه این موارد نیاز به آموزش دارد.

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی یزد نیز طرح مانا را طرحی خوب توصیف کرد و یادآور شد که سال ۹۶ در آموزش و پرورش یزد شروع شد و از سال ۹۸ با همکاری آموزش و پرورش و اداره بهزیستی میبد در حال اجراست.

فاطمه محمدی با تشکر از تسهیلگران و همکاران حوزه پیشگیری و نوجوانان اظهار کرد: این طرح باید تداوم یابد ، تابستان سال های بعد هم با حضور نوجوانان دیگر برگزار شود و کسانی که تابستان امسال در طرح مانا شرکت کردند با توجه به خلاقیت های بسیار خوب می‌توانند در طرح‌های دیگر اداره بهزیستی به عنوان همیار فعال حضور پیدا کنند.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش میبد هم گفت: شرکت کنندگان در طرح مانا می‌توانند در مدرسه  حضوری فعال پیدا کنند، آنچه را آموخته اند به همکلاسان خود نیز یاد دهند.

ناصر فلاح در ادامه با مهم خواندن آموزش به خصوص آموزش خانواده ها برای پیشگیری از اختلاف خانوادگی و رفع مشکلی  که دانش آموزان در ارتباط برقرار کردن پیدا می کنند، نسبت به همکاری با مسئولان اداره بهزیستی به عنوان بازوی قدرتمند قول همکاری بیشتر داد.

رییس بهزیستی میبد: افراد الفبای زندگی را برای تشکیل خانواده فراگیرند

همچنین در ادامه زهرا کارگر که ۱۵ سال دارد؛ در این نشست گفت: با شرکت در طرح مانا یاد گرفتم مشکل محله را شناسایی و با همفکری برای آن راه حلی پیدا کینم و اوقات خوشی را در کنار هم بگذارنیم.

فاطمه کارگر ۱۲ ساله هم گفت: با شرکت در این طرح چگونه انجام دادن کارهای گروهی و یافتن راه حل مشکل را آموخته است.

طرح مانا در ماه های تیر و مرداد تابستان سال ۱۴۰۰ در میبد در محله محمودآباد ، محله بیده و  رکن‌آباد اجرا شد.

این طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران است و با اجرای آن  به افراد   ۱۵ تا ۱۸ سال مهارت حل مساله یاد داده می‌شود تا به صورت گروهی و به عنوان تسهیلگر اجتماعی مشکلی که در محله و خانواده  دارند را مطرح و صورت پروژه رفع مشکل را یک به یک پیگیری کنند.

۵۶ مرکز و ۲۰ موسسه پوشش دهنده ۹۵ درصد از فعالیت‌های اداره بهزیستی در میبد است.

مرکز  شهرستان ۱۰۶ نفری  میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار