رییس‌کل دادگستری یزد:
رییس‌کل دادگستری یزد با بیان اینکه هیچگونه خطایی در دستگاه قضا از زمان رسیدگی تا تحمل مجازات پذیرفته و قابل اغماض نیست گفت: نمی‌توان کار خطا را توجیه کرد بلکه حتی اگر گزارشی از سوی دشمن هم رسید باید آن را بررسی و نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.
کد خبر: ۹۹۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 01 September 2021

به گزارش «تابناک یزد»،  غلامعلی دهشیری روز چهارشنبه در نشست شورای معاونان دادگستری استان با اشاره به بازدیدهای متعدد مقام‌های قضایی و نظارت هیئت حفظ حقوق شهروندی از همه مراجع ضابط و بازداشتگاه‌ها، تحت نظرگاه‌ها و زندان‌ها فزود: در استان هرگونه مواردی که موجب نقض حقوق شهروندی بوده گزارش شده و رفع گردیده اما برخورد بد مامورین گزارش نشده است.

وی ادامه داد: مدیران و مددکاران زندان استان بسیار دلسوزانه مسائل و مشکلات مددجویان را دنبال می‌کنند و در حاشیه بازدید مقام‌های قضایی از زندان چانه زنی مددکاران برای مددجویان از خود مددجویان بیشتر است.

این مسئول، استفاده از مجازات حبس برای ایجاد نظم و امنیت اجتماع و تلاش برای اصلاح مجرمین را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: قانونگذار برای تشفی خاطر بزه دیده و همچنین کنترل مجرمین حرفه‌ای و خطرناک بر استفاده از مجازات حبس تأکید دارد.

دهشیری به نگاه اصلاحی قانونگذار در استفاده از مجازات حبس اشاره کرد و افزود: از زندان با عنوان ندامتگاه یاد می‌شود چون باید مجرمین را متنبه سازد و اینکه در زندان‌ها همه نوع زمینه آموزشی پیش‌بینی شده امکان اینکه یک مددجوی زندانی از سوادآموزی تا دانشگاه تحصیل کند وجود دارد در همین راستاست.

وی تصریح کرد: فرایند و قوانین تدوین شده در خصوص مجازات حبس و شرایط زندانبانی اسلامی خوب و متعالی است اما قابل کتمان نیست شاید مأموری در حین انجام وظیفه از حدود خود تخطی کند که باید به این مسئله به صورت قاطع رسیدگی کرد.

هم اکنون در استان یزد سه ندامتگاه شامل زندان مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیربومی هستند، در ارتباط با مواد مخد است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار