مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد: با تلاش‌های صورت گرفته در ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۶ نفر از زندان‌های استان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.
کد خبر: ۹۸۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 24 August 2021

 سید مسعود عظیمی با حضور در برنامه «و اما امشب» شبکه یزد با اشاره به آزادی ۷۶ زندانی از ابتدای سال تاکنون گفت: بدهی این مددجویان مبلغ ۳۳۱ میلیارد ریال بود که مبلغ ۲۶۸ میلیارد ریال از آن توسط کمیته صلح و سازش ستاد از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و با پرداخت مبلغ ۶۳ میلیارد ریال زمینه آزادی این محکومان از زندان فراهم شد.آزادی ۷۶ زندانی یزدی در سال جاری

وی افزود: از این مددجویان، ۵۲ محکوم مالی، ۱۱ مددجو محکوم پرداخت نفقه، ۹ مددجو محکوم مهریه، یک مددجو محکوم دیه حادثه کار و یک مددجو محکوم دیه حوادث رانندگی بودند که از این تعداد ۱۴ محکوم با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین و بدون پرداخت مبلغ و تعداد ۶۲ محکوم نیز با پرداخت مبلغ بدهی از زندان‌های استان آزاد شدند.

عظیمی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های صدا و سیمای مرکز استان به دلیل پخش برنامه‌های ستاد دیه در ایام مختلف به ویژه ماه مبارک رمضان و ماه محرم گفت : در ماه محرم سال جاری با همکاری شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد و شورای هیئت‌های مذهبی استان اقدام به تهیه و تولید برنامه تلویزیونی «نذری ماندگار» کردیم. در این برنامه که در نوبت صبح و شب از شبکه استانی یزد پخش شد به پویش هر هیئت یک زندانی پرداختیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد افزود : یکی از بزرگترین اهداف ستاد دیه استان در کنار جذب کمک‌های مردمی جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اشائه فرهنگ گذشت و آزادگی است و امیدواریم مردم با مشاهده این برنامه از روند فعالیت‌های این ستاد آگاه شده و بتوانند به عنوان یاوران این مجموعه ما را یاری دهند.

وی در خصوص پویش هر هیئت آزادی یک زندانی گفت: این پویش برای دومین سال متوالی در استان و تا پایان ماه محرم اجرا می‌شود و هیئت‌ها و مردم دار العباده می‌توانند با کمک به ستاد دیه استان در  این پویش مشارکت داشته باشند.

عظیمی با تشکر از مردم یزد به دلیل مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد افزود : از ابتدای ماه محرم تاکنون مبلغ چهار میلیارد ریال توسط مردم، هیئت‌ها و نذورات به این ستاد اهدا و در این برهه نیز تعداد ۷ مددجو از زندان آزاد شدند و زمینه آزادی ۲ محکوم دیگر نیز تا پایان هفته جاری فراهم شده است و در تلاشیم تا پایان محرم تعدادی دیگر از محکومین مالی را نیز از زندان آزاد کنیم.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار