همزمان با محرم حسینی روز سه‌شنبه با حضور جمعی از خانواده های شهدا و مسوولان مراسمی برای یادبود هفت تن از شهدای مدافع سلامت در یزد برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳ 17 August 2021

در این مراسم رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: مدافعان سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون تا پای جان برای سلامت مردم ایستادند و تلاش کردند و حتی تعدادی از آنها در این راه به شهادت رسیدند.

دکتر محمدرضا میرجلیلی ادامه داد: با توجه به موج پنجم کرونا و شیوع ویروس دلتای هندی از مردم استان می‌خواهم تا بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند که همکاری اقشار مختلف جامعه و همراهی با کادردرمان نقش اصلی در پیشگیری از این ویروس دارد.

وی با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در استان خاطرنشان کرد: از گروه‌های اعلام شده می‌خواهم تا هر چه زودتر برای واکسیناسیون مراجعه کنند و در ابن خصوص در مناطق مختلف برای رفاه حال مردم تمهیدات لازم اندیشه شد و دسترسی ها به مراکز واکسیناسیون فراهم است.

در این مراسم برنامه مداحی و روضه‌خوانی به یاد شهدای کربلا و امام‌حسین ( ع) اجرا و یاد شهیدان سلامت در استان گرامی داشته شد .

استان یزد تاکنون هفت شهید سلامت تقدیم کرد و دکتر احمد زینلی، متخصص پزشکی فیزیکی و توان‌بخشی آخرین شهیدی است که جمعه هفته گذشته به علت ابتلا به کرونا آسمانی شد.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه ۱۳۹۸ ( حدود ۱۸ ماه گذشته) تاکنون آزمایش ۷۸ هزار فرد مبتلا به این ویروس در استان مثبت اعلام شد.

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی این دانشگاه، ابراهیم سلمانی بدون اشاره به تعداد افراد بستری افزود: در این مدت ۲ هزار و ۵۵ نفر براثر کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گفته وی همچنین در ۲۴ ساعت گذشته از هزار و ۵۵۱ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی استان ، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی مطابق استاندارد سازمان جهانی بهداشت ۵۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان یزد شناسایی و ۶ نفر هم فوت کردند.

وی یادآور شد: از این تعداد ۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۵۲ نفر هم در منزل دوره نقاهت( قرنطینه خانگی) خود را طی می‌کنند.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۱ شهرستان‌ دارد که وضعیت تمامی این شهرستان ها از لحاظ شیوع کرونا قرمز است.

همچنین دیروز( دوشنبه) معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به ایرنا گفته بود که تاکنون ۳۱۶ هزار نفر علیه بیماری کووید ۱۹ در استان واکسینه شدند که برابر ۲۹ درصد جمعیت استان است.

محمدرضا دهقانی در حاشیه افتتاح مرکز تجمیعی پیام مخابرات در بلوار مدرس یزد، افزود: ششمین مرکز تجمیعی استان در ورزشگاه پیام مخابرات راه اندازی شد که نیروهای این مرکزبه ساکنان محله های اطراف به ویژه در روزهای تعطیل آماده سرویس دهی است.
وی ادامه داد: در این مرکز که با همکاری مخابرات ،ستاد مدیریت بحران استانداری و دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شد ظرفیت تزریق روزانه واکسن روزانه به ۸۰۰ تا هزار نفر فراهم است و ۲ مرکز دیگر نیز به صورت تجمیعی هفته آینده در شهر یزد راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار