مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، از اجرای طرح "هر هیئت آزادی یک زندانی" برای دومین سال متوالی در یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷ 09 August 2021

سید مسعود عظیمی صبح امروز در نشست اعضای هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان یزد اظهار کرد: سال پیش با توجه به شیوع کرونا و محدودیت هایی که در برگزاری مراسم و آیین های عزاداری ماه محرم داشتیم طرح بزرگی تحت عنوان "هر هیئت آزادی یک زندانی" از سوی ستاد دیه استان برگزار شد که با استقبال خوب هیئت های عزاداری همراه بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم هیئت‌ها امسال نیز با استقبال بسیار خوبی از این طرح بتوانند مشارکت کرده و زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کنند افزود: خوشبختانه استان یزد از ظرفیت خوبی در خصوص حضور هیئت‌های عزاداری برخوردار است و می توان از این ظرفیت برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده برد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ادامه داد: سال گذشته مردمان دیار کویر در ماه پیروزی خون بر شمشیر، بخوبی این معنای زیبا را تفسیر کردند تا با آزادی ۴۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد در اجرای طرح "هر هیات، آزادی یک زندانی" به عنوان یکی از نمادهای وفاداری و همدلی عزاداران و پیروان واقعی سالار شهیدان در یزد معرفی شود.

وی با اشاره به ویژگی های مردم یزد در نوع دوستی و دستگیری از نیازمندان اظهار کرد: توصیه دارم همشهریان عزیز در کنار عزاداری پر شور و فعالیت های خیرخواهانه، بخشی از نذورات خود را به آزادی سازی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دهند که رهاسازی هر سرپرست خانواده میتواند یک عمر آسایش، آرامش و معیشت خانواده خود را فراهم کند.

 در اجرای این طرح در سال گذشته هیئت‌هایی از جمله هیئت باغ گندم، مسجد جامع کبیر، خویدک، چهارده معصوم بنستان، جنت آباد، جواد الائمه، پیرو برج، کوشک‌نو، سید فتح الدین رضا، جان نثاران اسلامیه و انصارولایت و نینوا صفائیه، عاشقان نینوا کوی باهنر، کوی علیا، گازرگاه، خیرآباد و آل یاسین در مجموع مبلغ ۵۵۵ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کرده‌اند.

همچنین مبلغ ۴۴۰ میلیون تومان از محل هزینه‌هایی از جمله طبخ غذا، نذورات، برپایی موکب‌ها، چای و قند و پذیرایی به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا شد.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار