امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با بیان اینکه رفع گرانی، بیکاری و مشکلات تولید در اولویت رئیس جمهور باشد، گفت: توجه به مشاغل خرد و خانگی راهکار اساسی رفع مشکل بیکاری و تولید است.
کد خبر: ۹۸۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 06 August 2021

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به برگزاری مراسم‌های تنفیذ و تحلیف اظهار داشت: الحمدالله انتخابات به خوبی در کشور برگزار شد و تمامی توطئه‌ها به یاری خداوند متعال خنثی شد.

وی تصریح کرد: صدها رسانه و هزاران نفر از افراد پول گرفته بودند که با توطئه‌های گسترده سعی کنند مانع حضور مردم در انتخابات ایران شوند ولی به حمدالله این اتفاق رخ نداد و خدای متعال به اخلاص مردم و دعای امام عزیز و رهبری و خانواده شهدا عنایت کرد و توطئه دشمنان نتوانست به اهداف خود برسد.

امام جمعه یزد به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در روایتی می‌فرمایند که من از فقر امتم نمی‌ترسم بلکه از سوء تدبیر آنها می‌ترسم.

ناصری یزدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بارها تاکید کردند که من از دشمن خارجی ترس ندارم بلکه از تفرقه و مشکلات داخلی که ممکن است به وجود آید ترس دارم گفت: اگر حتی در یک خانواده هم تدبیر مناسب وجود نداشته باشد امور آن خانواده به درستی پیش نمی‌رود چه برسد به اینکه در دولت بخواهیم بی تدبیری داشته باشیم و قطعا این موضوع مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این مراسم مردمی بودن بود گفت: ایشان تاکید کردند که تا الان شما مردمی بودید و الان هم باید مردمی بمانید و از ظرفیت و کمک مردم و به ویژه جوانان استفاده کنید تا مشکلات کشور را برطرف کنید.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند بحث عدم اتکا به کشورهای خارجی بود و فرمودند که ارتباط با خارج کشور نباید قطع شود ولی اینکه اتکای ما هم به آنها باشد به هیچ عنوان درست نیست و لازم است که به نیروهای داخلی و نخبگان خودمان بهای لازم را بدهیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه گرانی‌ها به شدت به مردم فشار وارد کرده گفت: سه موضوعی که دولت باید به صورت خیلی سریع به آن توجه کند و راهکاری برای رفع آن ارائه نماید بحث گرانی‌های سرسام‌آور، بیکاری‌ها و مشکلاتی است که در مسیر تولید قرار گرفته است.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه رفع این سه موضوع راهکار عملی دارد و به راحتی قابل انجام است گفت: در ارتباط با گرانی‌ها ابتدا باید منابع آن شناسایی شود که یکی از این منابع مربوط به مرکز و جاهایی است که داد و ستدهای کلان می‌شود، است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که الان در جامعه ما به وجود آمده این است که هر صادر کننده یا وارد کننده به دنبال سود بیشتر است و معمولا هم در هر داد و ستدی به دنبال 50 تا 60 درصد سود هستند و به همین دلیل سعی می‌کنند اجناس ارزان و بی‌کیفیت به کشور وارد کنند و همان‌ها را با چند برابر قیمت به فروش برساند.

وی افزود: اگر رئیس جمهور بتواند با برنامه‌ریزی مناسب به گونه‌ای عمل کند که همه فعالان به نهایتا 20 درصد سود اکتفا کنند، قیمت نهایی اجناس وارداتی یا تولیدی به مراتب پایین می‌آید و این مشکل برطرف می‌شود، این موضوع دقیقا یکی از عواملی است که چینی‌ها به وسیله آن موفق شدند و سود پایین اما همیشگی را برای خود بهتر از سودهای بسیار بالا اما شکننده می‌دانند.

امام جمعه یزد راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور را توجه به کارگاه‌های تولیدی کوچک و خانگی دانست و افزود: در صورتی که به دولت جدید به مشاغل خرد توجه کند و هرچه سریع‌تر زمینه ایجاد این کارگاه‌ها را به وجود آورد، مشکل تولید و اشتغال به راحتی برطرف می‌شود.

ناصری یزدی یکی از عرصه‌هایی که حتما باید به آن توجه شود را عرصه پوشاک دانست و گفت: اگر ما در هر محله‌ای کارگاه‌های خانگی و کوچک تولید پوشاک راه بیندازیم نه تنها واردات پوشاک کشور قطع می‌شود بلکه زمینه توسعه هرچه بیشتر صنعت نساجی و رفع بیکاری چندین میلیون نفر از افراد را فراهم کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار