کارشناس مسوول زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به پایان فصل برداشت جو در استان گفت: از سطح سه هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی زیر کشت هشت هزارو ۴۰۰ تن محصول برداشت شد.
کد خبر: ۹۷۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ 17 July 2021

سید احمد ابراهیم خانی با اشاره به راهبردی بودن محصولاتی از قبیل گندم، جو و ذرت افزود: این رقم تولید به دلیل تداوم خشکسالی ، توفان و سرمازدگی اواخرسال گذشته و توفان اویل امسال و همچنین تغییر الگوی کشت ۱۰ درصد نسبت به پارسال کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستانهای ابرکوه، خاتم، بهاباد بیشترین سطح زیر کاشت این محصول را دارند ، خاطرنشان کرد: عمده جو تولیدی در دامداری های استان مورد استفاده قرار می گیرد.

این مسوول با اشاره به استراتژیک بودن محصولاتی از قبیل گندم، جو و ذرت در کشور افزود: عمده سطح زیر کشت محصول زراعی استان گندم و جو است.

یزد چهار میلیون و ۵۳۳ هزار واحد دامی دارد که ۱۴۳ هزار و ۵۶۱ رأس آن گاوشیری و گوساله است که سالانه ۲۸۹ هزار تن شیرخام و ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز استحصال می شود ، همچنین از یک هزار و ۱۰۰ واحد طیور،۶۰ هزار تن گوشت مرغ ، ۲۷ هزار و ۹۰۰ تن تخم‌مرغ ، چهار هزار و ۴۰۰ تن گوشت سایر ماکیان و ۲۴۷ تن دیگر فرآورده ها تولید می شود.

در استان یزد کشاورزان و دامداران با رعایت الگوی کشت نوین و بهره وری از آب مجازی در بخش کشاورزی و دامداری سال گذشته افزون بر یک میلیون و ۸۹۶ هزار تن فرآورده های زراعی، باغی، گلخانه ای و دامی به ارزش ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازاد داخلی و خارجی کردند.

از ۱۱۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد، ۳۲ هزار و ۳۵۴ هکتار (معادل ۲۹ درصد) زراعی و ۷۹ هزار و ۶۴۶ هکتار (معادل ۷۱ درصد) به کشت محصولات باغی و گلخانه ای اختصاص دارد و بخش عمده درآمد کشاورزان مربوط به باغبانی و کشت محصولاتی مانند پسته، انار، زردآلو ، زعفران و گیاهان دارویی است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار