استاندار یزد گفت: یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی، اشتغالزایی دانش‌آموختگان است و برای تحقق آن باید از تمامی ظرفیت‌ها و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت استفاده شود.
کد خبر: ۹۷۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴ 14 July 2021

به گزارش تابناک یزد، محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی با قدردانی از تمامی اقدامات در ارتباط با ایجاد اشتغال و رونق تولید از بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان یک فرصت یاد کرد و افزود: این بنیاد تاکنون در خصوص کارآفرینی در مناطق محروم فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه باید همچنان با برنامه‌ریزی و اقدامات موثر گسترده بین‌بخشی از تمام ظرفیت‌ها برای تولید و اشتغال بر اساس اقتصاد مقاومتی استفاده کرد ادامه داد: طرح‌های دانش‌بنیان قرار است توسط بنیاد برکت حمایت شود که نقش مهمی در رفع مشکل اقتصادی استان دارد .

این مسوول با بیان اینکه ایجاد اشتغال موضوع سختی نیست و باید برای اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیش از گذشته اقدام لازم صورت گیرد اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت از ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه برخوردار است که باید استفاده شود.

طالبی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته از ظرفیت ستاد اجرایی و بنیاد برکت کامل استفاده نشده است یادآور شد: این عنایت و همکاری با جلساتی که با مدیران رده‌های گوناگون و سایر نهادهای مالی بزرگ در دوره مدیریت خود صورت گرفت پای بنیاد برکت برای مشارکت و انجام برنامه‌های مورد نیاز به استان باز شد.

وی در خصوص مسایل مربوط به ماشین‌سازی و تولید قطعات در یزد گفت: طی گذشت حدود سه دهه با وجود چشم‌انداز توسعه این صنعت هنوز شاهد راه‌اندازی آن در استان نیستیم و یکی از علل آن نیاز یزد به ورق است که با وجود تولید کنستانتره و سنگ‌آهن هنوز موفق به داشتن این صنعت نشده‌ایم.

طالبی به تولید ورق در استان به عنوان حلقه گمشده فولاد اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی از گذشته حمایتی صورت گرفته و در زمینه تامین زمین برای ایجاد این واحد صنعتی مشکلی با ایجاد شهرکی مستقل یا شهرک تخصصی غیردولتی وجود ندارد و آماده همکاری هستیم.

همچنین محمدرضا محمدپناه مدیرکل ستاد فرمان اجرایی امام (ره) یزد، آمادگی این مجموعه و بنیاد برکت را برای اجرای طرح‌های مورد نیاز اشتغالزایی با همکاری سایر بخش‌ها برای تولید و خدمت به مردم و مجموعه استان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی پس از بررسی نیازمندی‌های انجمن ماشین‌سازی، خانه صنعت و معدن با ایجاد شهرک صنعتی ویژه این انجمن در استان موافقت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار