معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد: شرایط را برای بستری هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان فراهم می‌کنیم.
کد خبر: ۹۷۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ 27 June 2021

دکتر نوری شادکام در نشست روسای بیمارستان‌های استان با هدف بررسی آخرین وضعیت بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا گفت: هم اکنون ۳۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.وی افزود: اگر افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در روز‌های آینده ادامه یابد، شرایط بستری هزار و ۳۰۰ مبتلا به این بیماری را در بیمارستان‌ها فراهم خواهیم کرد.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: با بسیج همه امکانات درمانی استان در زمینه تخت بیمارستانی، امکانات، تجهیزات و دارو سعی می‌کنیم تا بهترین خدمات برای مردم ارائه کنیم.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این جلسه گفت: داروی فاویپراویر یکی از دارو‌های مورد نیاز بیماران کرونایی است که شهروندان می‌توانند این دارو را با مراجعه به داروخانه‌های منتخب استان تهیه کنند.


دکتر مصدق ادامه داد: از موج قبلی تا به امروز دارو‌هایی کرونایی را تامین کرده و امیدواریم در آینده هم برای تامین دارو‌های رمدسیویر و فاویپراویرمشکلی نداشته باشیم.


معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد نیز اظهار داشت: تاکنون بیش از ۹۲ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که ۶۵ هزار نفر دُز اول و ۲۷ هزار نفر هم دُز دوم را دریافت کرده اند.


شریفی افزود: با محموله واکسنی که امشب وارد استان می‌شود کلیه افرادی که نوبت دوم واکسیناسیون آن‌ها فرارسیده است، می‌توانند از فردا برای دریافت واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز تجمیعی مراجعه کنند.


وی گفت: تاکنون بیش از ۳۵ هزار نفر از افراد بالای ۷۰ سال واکسن دریافت کرده اند که ۷۰ درصد این جمعیت را تشکیل داده و ۳۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال هنوز برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار