رییس استهلال یزد:
رییس ستاد استهلال یزد گفت: از غروب امروز (دوشنبه) برابر ۲۳ فروردین ماه جاری و مصادف با ۲۹ ماه شعبان‌ سال ۱۴۴۲ هجری قمری، چهار گروه، هلال ماه مبارک رمضان را در استان رصد می‌کند.
کد خبر: ۹۵۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴ 12 April 2021

 

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی افزود: ۲۰ کارشناس و تیم رصد علم نجوم با استقرار در مرکز استان و در شهرستان‌های اردکان و میبد هلال ماه رمضان امسال را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم در این خصوص فراهم است، ادامه داد: اعضای گروه استهلال وظایف خود را با دقت و جدیت و طبق برنامه انجام می‌دهند و نتیجه رصد در اولین فرصت به ستاد مرکزی استهلال کشور در تهران اعلام می‌شود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد اظهار کرد: کار رصد هلال این ماه هر ساله در استان با همکاری سایر اداره ها و بهره‌گیری از امکانات مناسب روز شامل دوربین و تلسکوپ با دقت کامل صورت می‌گیرد، امید می رود عبادت مردم در ماه میهمانی خدا مقبول درگاه حضرت حق قرار گیرد.

نجم‌الهدی از مردم خواست اگر سووالی در خصوص استهلال هلال ماه رمضان دارند به ستاد واقع در محل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در بلوار مدرس یزد مراجعه کنند که همکاری مردم و پیگیری آنها نقش مهمی در ارتقای اقدامات برای آینده دارد.

همه ساله قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ماه شوال کار رصد هلال ماه توسط اعضای گروه استهلال انجام می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در مرکز جفرافیایی ایران قرار دارد که ۸۷ درصد جمعیت آن در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

منبع/ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار