سخنگوی ستاد کرونا با اشاره به شیوع بالای بیماری کرونا در یزد و لزوم اعمال محدودیت‌ها گفت: با توجه به شرایط کرونایی موجود محدودیت‌های سخت گیرانه در یزد اعمال می‌شود تا بتوان موج چهارم را کنترل و به بهبود شرایط کمک کرد.
کد خبر: ۹۵۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 11 April 2021

 

علی صالحی با اشاره به شروع موج چهارم کرونا پس از تعطیلات نوروز در یزد اظهار کرد: از ۲۱ فروردین ماه محدودیت‌هایی در حوزه فعالیت برخی از مشاغل و اصناف اعمال شده که خوشبختانه مانند محدودیت‌های قبلی شاهد همکاری خوب اصناف هستیم.

وی با بیان این‌که در شرایط دشوار و نگران‌کننده‌ای از نظر شیوع کرونا قرار داریم، افزود: به دنبال ایجاد محدودیت‌ها و الزام به تعطیلی اصناف، تعطیلی بازار تاریخی و مجتمع‌های تجاری در شهر در دستور کار ستاد شهرستان مقابله با کرونا است اما گروه‌های یک مشاغل می‌توانند تا ساعت ۲۰ فعالیت داشته باشند.

به گفته صالحی، هم‌اکنون به جز گروه‌های یک که شامل تأمین کنندگان مایحتاج ضروری مردم است، بقیه مراکز و اصناف از روز گذشته در یزد تعطیل هستند و با متخلفانی که قصد سرپیچی از دستور ستاد کرونا دارند برخورد می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد با تاکید بر این‌که همکاری مردم و کسبه برای مبارزه با کرونا و کاهش مراجعات به مراکز درمانی و بستری‌ها موثر است افزود: خوشبختانه در هر سه موج قبلی کرونا مردم و اصناف و بازاریان همکاری مطلوب و شایسته‌ای داشته و با توجه به شرایط سخت اقتصادی و آسیب‌های فراوان ناشی از کرونا این میزان همکاری از سوی مردم و اصناف قابل تقدیر است.

صالحی با بیان این‌که بر اساس بررسی‌های میدانی، مشاغل ضروری نیز راس ساعت ۲۰ صنوف خود را تعطیل کردند عنوان کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز همچنان باید به صورت جدی از سوی مردم رعایت شود.

وی همچنین از ممنوعیت تردد خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در یزد خبر داد و تصریح کرد: ورود خودرو شخصی با پلاک غیر‌بومی به یزد ممنوع بوده اما ترددهای اداری ضروری، امورات قضائی و درمانی با ارائه مدارک و اخذ جواز تردد، بلامانع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار