وزیر ارشاد گفت: فضاهای سبز اکسیژنی برای جسم هستند و فضاها و گذرگاه‌های فرهنگی و هنری اکسیژن معنوی و روحی برای مردم برای یک شهر هستند.
کد خبر: ۹۴۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ 07 March 2021

 

 سیدعباس صالحی در دیدار با نخبگان سیاسی و اجتماعی یزد اظهار داشت: فضای حوزه فرهنگ و هنر یزد متمایز و ممتاز است.

وی گفت: یزد یک ترکیب موفق اقتصاد و فرهنگ است، اگر ما توسعه منطقه‌ای و ملی را می‌خواهیم یکی از نمادهای تاریخی ما استان یزد است که بین حوزه فرهنگ و اقتصاد پیوستی را برقرار کرده است.

وزیر ارشاد گفت: هم در حوزه فرهنگ عمومی و هم در حوزه فرهنگ و هنر تخصصی جایگاه متمایزی استان یزد داشته و امتداد تاریخی خود را حفظ کرده است.

صالحی بیان کرد: برخی از مناطق دنیا و ایران زمانی شکوفا بودند و یک زمانی دچار گسست‌های تاریخی شدند اما استان یزد یک اتصال تاریخی در دوره‌های مختلف دارد.

وی عنوان کرد: کمبود فضاهای هنری و فرهنگی در شهرستان و استان یزد یک دغدغه درست و دقیقی است و بارها خدمت مسئولان گفتیم که گذرگاه‌های فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها اکسیژن معنوی و روحی مردم یک شهر هستند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: اگر فضاهای سبز اکسیژن جسمانی هستند فضاهای فرهنگی و روحی اکسیژن روح هستند، اگر در مقاطعی به فضاهای سبز شهری توجه کردیم و آثار ان را در شهرها دیدیم اکسیژن روح و وجود کمتر از آن اهمیت ندارد.

صالحی خاطرنشان کرد: استان یزد به طور عام و شهرستان یزد به طور خاص این مشکل را داشته و دارد اما خوشبختانه چند اتفاق در پایان دولت می‌تواند این دغدغه را کاهش دهد.

وی افزود: کتابخانه مرکزی یزد پس از مدت‌ها افتتاح شد و تالار مرکزی یزد هم در اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود که می‌تواند دغدغه‌های گروه‌های اجرای تأتر و موسیقی برطرف می‌شود‌.

وزیر ارشاد ادامه داد: فاز دوم مجتمع فرهنگی امام علی(ع) با تلاش‌ها مکرر به نتیجه می‌رسد که این سه مجموعه سرآنه فرهنگی و هنری شهرستان یزد را تغییر می‌دهد و به عنوان یک خاطر خوش دولت دوازدهم باشد.

صالحی گفت: اهتمام مسئولان استانی و پشتیبانی جناب جهانگیری این تضمین را ایجاد کند که تا پایان دولت شهرستان یزد این سه مجموعه را داشته باشد و گامی به جلو برای رفع کمبودهای فضای فرهنگی یزد شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار