استان یزد با کمبود منابع طبیعی و فضای سبز روبه‌رو بوده و به جهت حفط منابع طبیعی و افزایش فضای سبز اقدامات مناسبی اجرا می‌کند.
کد خبر: ۹۴۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 07 March 2021

 

 امروز به مناسبت 17 اسفند روز منابع طبیعی فرهنگ و رسانه مراسم درختکاری در محل بوستان شهید گمنام در صدا و سیمای مرکزی یزد انجام شد، در این مراسم استاندار یزد و مدیرکل صدا و سیمای استان، مسئولان و مدیران استان یزد حضور داشتند.

محمدعلی طالبی استاندار یزد پس از کاشت درخت اظهار داشت: در آموزه‌های دینی و فرهنگ ملی احترام و صیانت از منابع طبیعی وجود دارد و در حد اعلا به آن پرداخته می‌شود.

وی گفت: کشور ما در شرایط اقلیمی واقع شده است که ضرورت دارد بیش از بیش به این موضوع پرداخته و همه اقدامات و فعالیت‌های لازم را برای حفظ منابع طبیعی، سر سبزی جامعه و انتقال به نسل آینده انجام شود.

استاندار یزد تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر به این موضوع توجه شد و حرکت‌هایی که در آینده آثار آن دیده می‌شود، طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در جهت صیانت از منابع را خواهیم داشت.

طالبی با اشاره به افتتاح نخستین سد در استان یزد و چشم‌انداز فضای سبز استان یزد گفت: این سد نشان می‌دهد که ما در جهت حفظ منابع طبیعی باید تلاش کنیم، به این سبب که استان یزد با کمبودهای شدید آب روبه‌رو است‌.

وی ادامه داد: در روستای بخش خاتم با هدر رفت آب در مواقع بارندگی مواجه بودیم، اجرای این سد کمک می‌کند به حفظ حق آب مردم در بخش کشاورزی و هم فرصت خوبی برای تأمین آب شرب، صنعت و تولید در شهرستان خاتم می‌شود.

استاندار یزد بیان کرد ما باید طرح‌هایی که به استفاده بهینه از اب کمک می‌کند توجه کنیم، ایجاد سد در مناطق مستعد و تصفیه فاضلاب باید دنبال شود‌.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار