نخستین کنفرانس ملّی مواد نوین به همت پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی استان یزد از امروز به صورت مجازی آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ 02 March 2021

«سید حسین میرحسینی» رئیس پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی استان و رئیس کنفرانس در افتتاحیه این کنفرانس دو روزه که امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه ۱۳ اسفندماه بر بستر فضای مجازی به آدرس https://www.skyroom.online/ch/jdyazd/mmc در حال برگزاریست، ضمن تقدیر از دست اندرکاران و حامیان برگزاری این کنفرانس، اظهار کرد: همان‌گونه که مستحضرید یکی از سیاست‌های کلان در سطح دانشگاه‌ها حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است، لذا شایسته است در دانشگاه‌ها پس از پرداختن به مباحث آموزشی، حرکت در مسیر پژوهش، یافتن افق‌های جدید و حرکت بر روی مرزهای دانش، به مرحله‌ای از رشد وارد شوند که یافته‌های خود را با ارزش افزوده بسیار بالا وارد بازار ‌کنند.

وی با بیان این که پژوهشگری در حوزه کارآفرینی و تولید دانش‌بنیان، موفق می‌شود که نیازسنجی دقیقی از بازار داشته باشد یا متناسب با دانش خود در بازار نیازسازی کند، گفت: در همین راستا دانشگاه‌ها باید از تقلیدپروری در علم پرهیز کنند و باید خودباوری، فرهنگ تحقیق‌ و شکوفایی علمی در دانشگاه‌ها رواج یابد، آن‌موقع هست که به اهداف مطلوب دست پیدا می‌کنیم.

میرحسینی با تاکید بر این که نگارش مقاله پژوهشی هدف اصلی علم نیست، عنوان کرد: احیای اخلاق و نهادینه کردن اخلاق و اصلاح جامعه باید به عنوان هدف اصلی علم تلقی شود و تولید باید به عنوان خروجی تمامی دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تولید علم تنها در تولید مقاله خلاصه نمی‌شود و نگارش مقاله تنها یکی از شاخص‌های تولید علم به شمار می‌آید.

رئیس این کنفرانس ملی عنوان کرد: دست‌یابی به رتبه اول علم و فناوری در منطقه، چشم‌انداز کشور در افق ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده و کشور نیروی انسانی کافی برای دست‌یابی به این رتبه را دارد اما برای دست‌یابی به تمامی اهداف علمی کشور نیازمند عظمی همگانی در این زمینه هستیم تا به اهداف عالی دست یابیم و شاهد دانشگاه‌هایی کارآفرین باشیم تا دانشجویان خود، صاحب ایده و از توانایی تولید برخوردار باشند.

وی افزود: این همایش فرصتی مغتنم برای ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خبرگان و اهل فن در حوزه فناوری‌های نوین در زمینه مهندسی مواد است.هدف از برگزاری این کنفرانس ایجاد فضا و فرصت مناسب برای پژوهشگران است که یافته‌های پژوهشی خود را ارائه و در مسیر تولید دانش‌بنیان قرار دهند.

به گفته‌ی وی، این‌گونه رویدادها موجب ایجاد شوق و شور و نشاط در بدنه دانشگاه‌ها و خصوصاً دانشجویان می‌شود و ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺻﺤﻴﺢ ﺩﻭ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﻢ ﺻﻨﻌﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ و هم‌جوار نمودن این دو بخش در کنار هم از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس‌هاست. البته نهادینه کردن فرهنگ کار گروهی و نهادینه کردن فرهنگ گفت‌وگو و تبادل نظر نخبگان نیز از جمله مزایای برگزاری چنین برنامه‌هایی است.

میرحسینی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در این کنفرانس ۱۴۲ مقاله در محورهای اصلی مواد پیشرفته، نانومواد و بیومواد دریافت شد که تعداد ۲۶ مقاله برای سخنرانی و ۷۰ مقاله به‌صورت پوستر پذیرفته شده‌اند که امیدوارم در طی برگزاری کنفرانس مورد بهره‌برداری همگان قرار گیرند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار