رئیس هیئت سوارکاری استان یزد گفت: مشکلات صنعت ورزشی سوارکاری تنها با حضور بخش خصوصی حل نمی‌شود و نهادهای دولتی باید برای حل مشکلات این ورزش صنعتی پای کار بیایند.
کد خبر: ۹۴۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 01 March 2021

سعید بیک اظهار داشت: شهر یزد به دلیل علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران زیادی که به اسب دارد به قطب اسب عرب تبدیل شده است.

وی گفت: در حدود 6 هزار اسب در استان یزد وجود دارد و بیش از 300 باشگاه در زمینه تولید, پرورش و نگهداری اسب فعالیت دارند.

رئیس هیئت سوار کاری استان یزد با اشاره به اینکه مسابقات زیادی در زمینه پرش, استقامت و شو اسب انجام شده, بیان کرد: در چهار سال گذشته در رشته پرش هر ماه حداقل چهار مسابقه داشتیم و در سال بیش از 20 هفته کورس برگزار کردیم و در زمینه آموزش چابک سوار و مربی بسیار فعال بودیم.

وی افزود: در یک سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در برگزاری کلاس‌های آموزشی و مسابقات مشکلات زیادی داشتیم با این حال مسابقات پرش و کورس پاییزه را بدون تماشاگر برگزار کرده و تعداد محدودی کلاس‌های آموزشی را در فضای مجازی برگزار کردیم.

بیک سوار کاری را یک ورزش عمومی در استان نام برد و بیان کرد: سوار‌کاران علاقه‌مند بسیار زیادی بر حسب تفریح یا تنها کسب آموزش در این رشته فعالیت دارند که با توجه به فصل متغیر و بین 300 تا 500 نفر هستند ولی سوارکاران حرفه‌ای استان یزد بیش از 100 نفر و در حدود 20 مربی در رشته‌های مربی آموزش سوار کاری, مربی اسب کورسی و استقامت فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه یک شبه نمی‌توانیم به بهترین موقعیت برسیم, بیان کرد: به نسبت تعداد اسب‌های استان، کمبودهای بسیاری از جمله کلینیک دامپزشکی مجهز با متخصص, میدان و پیست سوار کاری در یزد و سایر شهرستان‌ها داریم.

رئیس این هیئت ورزشی تشریح کرد: برای مثال شهر یزد تنها یک پیست سوارکاری صفائیه را برای مسابقات دارد که بیش از 30 سال است به صورت نیمه تمام کار ورزشی در آن انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای از سوی ورزش و جوانان یا شرکت تجهیز و توسعه برای آن انجام نشده است این در حالی است که اجاره بهای برگزاری مسابقات هر سال پرداخت می‌شود.

وی گفت: به هر حال وظیفه مسئولین ورزش و جوانان برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کردن در این رشته ورزشی است که اگر این اتفاقات صورت گیرد ما می‌توانیم در دنیا جز بهترین‌ها باشیم چرا که این پتانسیل در ورزشکاران ما وجود دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار