استاندار یزد گفت: مصوبات و برنامه‌های سفر نوروزی به استان یزد با هدف سفرهای ایمن، با توجه به وضعیت کرونا و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا قابلیت اجرا دارد‌.
کد خبر: ۹۴۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 24 February 2021

محمدعلی طالبی در نشست خدمات سفر نوروزی در استان یزد اظهار داشت: سال گذشته در این ایام با اعلام وجود بیماری کرونا در کشور و استان برای سفرهای ایام عید برنامه‌ریزی کردیم اما اجرای برنامه‌ها منوط به وضعیت شیوع کرونا داشت و باید مصوبات را با توجه به شرایطی که پیش می‌آید اجرا می‌کردیم اکنون هم باید منتظر باشیم که چه شرایطی در کرونا استان خواهیم داشت.

وی گفت: ما می‌خواستیم که راحت‌تر در مورد سفرهای نوروزی و ایمن صحبت کنیم، حتی استان یزد در تابستان در اجرای سفرهای ایمن پیشتاز کشور هم بود و به عنوان پایلوت سفرهای ایمن انتخاب شد، امیدی شکل گرفت که بتوانیم گردشگری مبتنی بر شرایط ایمن را در استان را شاهد باشیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: اما باز استان در وضعیت و شرایط ناپایدار است و تهدیدهایی در مورد خیز چهارم کرونا و متناسب با وضعیت شیوع کرونا انگلیسی در استان‌های کشور برای استان یزد وجود دارد.

طالبی با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت که اعلام شد وضعیت خوزستان هشداری برای تعدادی از استان‌های کشور از جمله استان یزد است و یک تا دو هفته بعد از شیوع و اوج کرونا در خوزستان شاهد شرایط نامناسبی در استان‌های همجوار می‌شویم.

وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را داریم که دچار شرایط بحرانی نشویم اما برخی از پیش‌بینی‌ها و علائم در استان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که باید مدیریت کنیم و متناسب با شرایط برنامه‌های ستاد ملی کرونا را دنبال کنیم‌.

استاندار یزد تصریح کرد: در مورد سفرهای نوروزی استان کمیته‌های لازم شکل گرفته و شرح وظایف کمیته‌های گردشگری لحاظ شده است، نباید هیچ مسافری بدون رزور مکان به استان بیاید، اعمال محدودیت‌های شدید اسکان در اقامت‌های غیرمجاز از اکنون محکم انجام شود، اجازه زدن چادر در هیچ جای و مکان استان نخواهیم داد.

طالبی عنوان کرد: اقامتگاه‌های فاقد مجوز و غیرمجاز باید به جد توسط میراث فرهنگی و نیروی انتظامی رصد و پلمب شود و در مجموع برنامه‌ریزی‌ها و مصوبات محدودیت‌ها باید پیگیری شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار