جانشین دبیر کل کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد ۴۰گانه از خدمات شاخص کنگره ملی شهدای استان در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی انجام شده است.
کد خبر: ۹۴۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 20 February 2021

 سردار مهدی فرهنگ دوست در نشست با خبرنگاران استان یزد به منظور تشریح فعالیت‌های کمیته اجرایی کنگره ملی 4000 شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد اظهار داشت: شروع فعالیت اجرایی کنگره با همدلی و وفاق همه بخش‌های استان از جمله استانداری، شورای هماهنگی و سیاسیت‌گذاری کنگره، سپاه الغدیر استان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز شد.

وی گفت: هدف ما در اجرای کنگره علاوه بر نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کنونی بسیج همه جانبه نیروها و امکانات بود تا به سیره دیگر شهدا یعنی محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی عمل کنیم.

جانشین دبیر کل کنگره چهار هزار شهید استان یزد گفت: کمیته‌ها تشکیل شد که رئیس آن کمیته‌ها مدیران کل استان و دبیران اجرایی هر کمیته برادران سپاه بودند، خوشبختانه به برکت شهدا خدمات فراوانی انجام شد و 20 کمیته به شدت فعال هستند.

فرهنگ دوست تصریح کرد: کنگره بزرگداشت شهدا هر 10 سال یک بار در کشور برگزار می‌شود، سال گذشته چهار استان یزد، قم، زنجان و ایلام موظف به برگزاری کنگره شدند که با شیوع کرونا استان‌ها از اجرای برنامه صرف نظر کردند و تنها استان یزد حاضر به برگزاری این کنگره شد.

وی افزود: 40 برنامه شاخص با محوریت خدمت‌رسانی به ویژه محرومیت‌زدایی به مناسبت کنگره شهدای استان تعیین کردیم و در حال حاضر این خدمات چهل گانه زبانزد استان‌های دیگر شده است، خوشبختانه بیش از 60 درصد خدمات اجرایی شده است و مابقی تا زمان برپایی اجلاسیه نهایی انجام می‌شود.

جانشین دبیر کل کنگره چهار هزار شهید استان یزد ادامه داد: امیدوارم بخش عمده‌ای از این خدمات در سطح استان فرهنگ‌‌سازی شده و سال‌های سال فعالیت‌های پسندیده آن برای اعتلای جامعه‌ ادامه داشته باشد.

فرهنگ دوست بیان کرد: همزمان با اجرای طرح شهید سلیمانی در استان افراد مستحق زیادی شناسایی شدند و ما توانستیم تاکنون با قربانی 1500 راس گوسفند به نیات شهدای استان گوشت آن را بین نیازمندان و محرومین توزیع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان یزد 154 سردار شهید در بخش‌های مختلف امنیتی، نظامی شناسایی شدند که با کمک صدا و سیما برنامه ماه نشان ویژه معرفی سرداران شهید و دیگر خانواده‌های شهدا کلید خورد.

جانشین دبیر کل کنگره چهار هزار شهید استان یزد با بیان اینکه در راستای کنگره شهدا از خانواده و همسران شهدا تجلیل و بازدید به عمل آمده است گفت: یادواره شهدا همه شهرستان‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شده و یادمانی با تصویر 10 شهید شاخص از جمله شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهید صدوقی، شهید منتظر قائم، جعفرزاده، عاصی‌زاده، الله‌دادی و سه شهید دیگر در تمامی گلزارهای شهدا استان نصب می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار