سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: امدادگران هلال احمر از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ هزار و ۸۰۰ عملیات امداد و نجات انجام دادند.
کد خبر: ۹۴۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 18 February 2021

مهدی ولی‌پور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کشور ما کشوری حادثه‌خیز است و در هر استان با یکسری آسیب‌ها و چالش‌ها مواجه هستیم، اظهار داشت: تلاش ما شناسایی چالش‌ها در مواجهه با حوادث در استانها و رفع این چالش‌هاست.

وی با اشاره به اینکه امسال 22 هزار و 800 عملیات امداد و نجات در سطح کشور توسط امدادگران انجام شده است، افزود: حدود 177 هزار آسیب دیده در حوادث زیرپوشش خدمات امدادگران هلال احمر قرار گرفتند.

ولی‌پور با اشاره به اینکه در برخی حوادث از جمله حوادث جاده ای، کوهستانی و سیلاب امداد هوایی انجام شد، عنوان کرد: امسال هزار و 600 سورتی پرواز برای ارائه خدمات امداد هوایی انجام شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور با اشاره به وضعیت استراتژیک استان یزد بیان کرد: یزد به دلیل موقعیت استراتژیک مرکزی یکی از استان‌های حادثه‌خیز و استراتژیک کشور محسوب می شود بنابراین وظیفه داریم زیرساخت‌های این استان را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: خودروها، امکانات و تجهیزات امسال در حد بضاعت تحویل استان شد و بخش دیگری هم تا پایان سال و اوایل سال آینده هم در زمینه نیروهای امدادی هم تجهیزات امدادی و هم انبارهای امدادی تقویت می‌شود.

ولی‌پور با بیان اینکه امداد هوایی از الزاماتی است که باید در یزد وجود داشته باشد، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات، نتوانستیم حضور بالگرد را به طور مستمر در استان داشته باشیم که امیدواریم با رفع مسائل جزئی بین فرودگاه یزد و سازمان امداد و نجات، بتوانیم شاهد حضور مستمر بالگرد در یزد باشیم.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور یادآور شد: در حال حاضر 19 فروند بالگرد امدادی در استان‌های کشور وجود دارد که یکی از آنها باید به طور مستمر در یزد وجود داشته باشد بنابراین درخواست داریم این مسئله توسط مسئولان استان پیگیری شود.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های هلال احمر از ابتدای امسال با توجه به شرایط کرونایی پرداخت و گفت: با توجه به شرایط کرونا، نوع فعالیت‌های هلال احمر تغییر کرد.

محسن حرازی‌زاده از اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد و یادآور شد: تولید ماسک، تامین و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، آموزش‌های مجازی و ... از جمله اقدامات انجام شده در شرایط کرونایی است.

وی در مورد راه اندازی خانه های هلال نیز عنوان کرد: خانه های هلال برای ارائه خدمات بهتر با فاصله زمانی کمتر در مناطق روستایی و محروم راه اندازی شده و هفته گذشته نیز خانه هلال رسانه راه اندازی شد و امیدواریم بتوانیم خانه هلال حوزه علمیه را نیز فعال کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار