امام جمعه یزد:
‌امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در حوزه مسکن و شهرداری قوانین دست‌وپا گیر بسیاری مردم را گرفتار کرده است، گفت: ادارات ثبت، راه و شهرسازی و شهرداری‌ها از مشکلات مردم گره‌گشایی کنند‌.
کد خبر: ۹۴۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 18 February 2021

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با نعمت‌الله ترکی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کرونا بسیاری از ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و در مواردی خسارات جدی به بار آورده است، اظهار داشت: البته برخی اتفاقات خوب نیز رقم خورده که اگر به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود، خوب است.

وی از جمله این موارد به برگزاری مراسم‌ ازدواج آسان، به دور از تجمل و کم هزینه و مراسم کم هزینه ترحیم اموات اشاره کرد و افزود: برخی سفرها و جلسات وقت و هزینه بسیاری برای مسئولان و دولت داشتند اما امروز بسیاری از جلسات به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات استان یزد در حوزه راه و شهرسازی و مسکن عنوان کرد: یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی از استان‌هایی است که تردد در آن بسیار و محل عبور برای رسیدن به استان‌های جنوبی و شرقی است به همین دلیل راه‌های یزد نیازمند توجه جدی است.

امام جمعه یزد ادامه داد: برخی جاده‌های استان باید اصلاح و مرمت شود و یکی از نیازهای این استان ایجاد آزاد راه است که امیدواریم برای احداث آن اقدام جدی انجام شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت خطوط ریلی در کشور به ویژه استان یزد اظهار داشت: سالانه چند هزار تریلی از جاده‌های استان عبور می‌کنند که این امر علاوه بر استهلاک اقتصادی، مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیاری را نیز به دنبال دارد که در صورت تقویت خطوط ریلی شاهد کمرنگ شدن این مشکلات خواهیم شد.

ناصری بر دو بانده شدن خط ریلی یزد – مشهد تاکید کرد و گفت: در مجموع راه‌های کشور به عنوان یک زیرساخت مهم و اساسی نیازمند سرمایه گذاری بسیار خوب است.

امام جمعه یزد در مورد برخی قوانین موجود در حوزه مسکن همچنین شهرداری، تصریح کرد: بسیاری از این قوانین دست‌وپا گیر است و مردم را گرفتار می‌کند و باعث اتلاف وقت و هزینه و انرژی آنها است که لازم است این قوانین اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه ادارات ثبت، مسکن و شهرسازی، شهرداری و برخی دستگاه‌های دیگر بیشترین مراجعات مردمی را دارند، افزود: این ادارات باید به صورت جهادی کار کرده و از مشکلات مردم گره‌گشایی کنند.

ناصری ادامه داد: در همه زمینه‌ها نیازمند کار جهادی هستیم به ویژه در حوزه سیستم آموزشی و تربیت نخبگان برای تامین نیازهای صنعت کشور زیرا سیستم آموزشی ما یک سیستم غربی است که سه عنصر مهم تعقل، تدین و تفکر از آن حذف شده و حاصل آن تربیت هزاران فارغ التحصیل بیکار است که مهارتی در کارآفرینی ندارند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار