مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: یکی از شیوه‌های مؤثر ایجاد شغل برای مددجویان تحت حمایت این نهاد بهره‌گیری از راهبران شغلی است.
کد خبر: ۹۴۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 16 February 2021

«محمد شجاعان» در آیین بهره‌برداری از طرح راهبر شغلی تراش قطعات چوبی (منبت‌کاری) با دستگاه cnc ویژه مددجویان منطقه دو یزد، گفت: یکی از شیوه‌های مؤثر ایجاد شغل برای مددجویان تحت حمایت این نهاد بهره‌گیری از راهبران شغلی است.

وی افزود: این طرح در مرحله اول با اشتغال‌زائی ۲۰ خانوار تحت حمایت در منزل آغاز شده است و به گفته راهبر شغلی با توجه به ظرفیت بازار کار این طرح توسعه پیدا می‌کند و امکان ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ خانوار وجود دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و محصول تولیدشده را از مددجو تحویل گرفته و به فروش می‌رسانند، مددجویان از این طریق کسب درآمد می‌کند.

وی ادامه داد: از مزیت‌های طرح راهبر شغلی این است که مددجویان دغدغه تأمین تجهیزات و مواد اولیه و همچنین فروش محصولات را ندارند.

این مسئول بیان کرد: به‌منظور تشویق راهبران شغلی برای ورود به این عرصه به ازای به‌کارگیری هر مددجو در شغل موردنظر ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به راهبر اعطا می‌شود تا در تأمین تجهیزات و مواد اولیه دچار مشکل نشود.

 شجاعان در پایان گفت: در بحث راهبری شغلی کمیته امداد تاکنون در طرح‌های دام و طیور، پرورش شتر، کشاورزی و طرح‌های صنعتی و صنایع‌دستی ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار