نایب رئیس هیئت شمشیر بازی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد قطب شمشیر بازی کشور است گفت: در واردات لوازم ورزشی شمشیر بازی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.
کد خبر: ۹۴۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 16 February 2021

محمدحسن صدیقی اظهار داشت: هفت سالی است که ورزش شمشیر بازی بر اساس شاخص‌های اداره کل ورزش و جوانان ورزش اول استان یزد و بر اساس طرح آمایش سرزمین, شمشیر بازی استان یزد در وزارت ورزش و جوانان کشور به عنوان ورزش اول معرفی شده است.

وی گفت: از سال 72 به طور جدی ورزش شمشیر بازی در یزد شروع شده و در حال حاضر قطب ورزش شمشیر بازی کشور هستیم.

دبیر شمشیربازی استان یزد تشریح کرد: هیئت شمشیر بازی در شهرستان‌های یزد, اردکان, میبد و بافق تأسیس شده و هر کدام دارای سالن اختصاصی شمشیر بازی هستند و تا 4 ماه دیگر بزرگترین و مجهزترین سالن تخصصی شمشیر بازی کشور مجهز به خوابگاه و سالن بدنسازی در اردکان افتتاح می‌شود.

وی شمشیربازی را ورزش کیفیتی عنوان کرد و گفت: در حدود 500 شمشیر باز در کل استان به طور حرفه‌ای در رده‌های نونهالان, نوجوانان, جوانان, امید و بزرگسالان فعالیت دارند و نیمی از بازیکنان تیم ملی را یزدی‌ها تشکیل دادند.

صدیقی افزود: در کل کشور در مسابقات شمشیربازی, استان یزد همیشه با حداکثر بازیکنان خود در تمام رده‌های سنی که در هر اسلحه چهار نفر می‌تواند باشد, شرکت کرده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر سالن و فضای ورزشی مشکلی نداریم, بیان کرد: با این وجود در تأمین تجهیزات مورد نیاز شمشیر بازی از دستگاه‌های ضربه شمار تا خود شمشیر, ماسک و لباس مخصوص این بازی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم.

دبیر هیئت شمشیر بازی استان تشریح کرد: هیچ کدام از تجهیزات مورد نیاز این ورزش داخل ایران تولید نمی‌شود و همه وارداتی از چین است و به دلیل بالا بودن قیمت این وسایل, شرایط ارز, تحریم و اوضاع کشور در خرید این وسایل مشکل داریم.

وی افزود: تاکنون نگذاشتیم در بازیکنان کمبودی احساس شود ولی گمرک و فدراسیون در مورد وارد کردن این وسایل هیچ گونه همکاری نمی‌کنند.

صدیقی ادامه داد: ماسک, لباس و تیغه شمشیر مخصوص شمشیر بازی است و هیچ کدام از این وسایل قابل استفاده در بین عموم مردم نیست و این وسایل با دلار خریداری می‌شود, قیمت دلار هم که هر روز در حال تغییر است و گمرک بالایی به آنها زده می‌شود, اگر بازیکنان پیش از این لباس را 30 یا 40 هزار تومان خریداری می‌کردند در حال حاضر 430 هزار تومان می‌خرند.

وی در پاسخ به اینکه چه انتظاراتی از مسئولان برای حل این مشکل دارید, بیان کرد: این سوال بی‌پاسخی است که ده‌ها علامت تعجب نیاز دارد و اینکه چرا این گونه عمل می‌شود را نمی‌دانیم; قرار نیست خودروی پورش و لوکس وارد شود تنها لوازم و تجهیزات ورزشی است.

دبیر هیئت شمشیر بازی افزود: ما همیشه در مجمعی که داریم این مشکل را به رئیس فدراسیون می‌گوییم و رئیس فدراسیون می‌گوید که در وزارت ورزش مطرح کردیم و وزارت ورزش هم می‌گوید با گمرکی‌ها صحبت کردیم, در نهایت می‌بینیم که اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار