سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا استان یزد گفت: رشد مراجعه افراد سرپایی مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها و افراد بستری شرایط سخت در هفته‌های آینده‌ها را پیش‌بینی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 14 February 2021
‌‌‌آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در یزد افزایش یافت

در حال حاضر 164 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند. متأسفانه تعداد 51 نفر از مبتلایان به کرونا به واسطه پیشرفت بیماری و شرایط وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

از ابتدای بهمن ماه سیر کاهشی ابتلا متوقف شده و شاهد افزایش مراجعات و افراد سرپایی مبتلا به کرونا هستیم، که سبب شد تعداد بستری افراد مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد افزایش یابد و مسئولان بهداشت و درمان استان نسبت به خیز چهارم کرونا در این استان هشدار دهند.

علی صالحی با بیان اینکه شرایط کرونا در استان به نحوی است که استان در حال نزدیک شده به وضعیت رنگ زرد است اظهار داشت: اگر رعایت نکات بهداشتی، پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در جامعه با دقت انجام نشود از وضعیت آبی به زرد وارد می‌شویم.

وی ادامه داد: اگر شرایط زرد بر استان حاکم شود محدودیت‌های بیشتر که مختص وضعیت زرد است بر استان حاکم می‌شود و کار را بر مردم سخت می‌کند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان یزد گفت: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که وجود دارد اگر با خیز چهارم مواجهه شویم دامنه گرفتار شدن افراد زیاد در تمام سنین تبعات سختی را بر جای می‌گذارد و جهش‌یافتگی ویروس تاثیرات مخربی را ایجاد می‌کند.

صالحی بیان کرد: صمیمانه از مردم استان می‌خواهیم تا جایی که امکان دارد حساسیت خود را در موارد ایمنی بالا ببرند زیرا شرایط مناسب نیست و تعداد افراد سرپایی مبتلا به کرونا افزایش و رشد داشته است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم با همراهی مردم فهیم استان در ایام نزدیک به عید نوروز مجبور نشویم تا شرایط سختی را به اصناف تحمیل کنیم‌.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار