مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد با اشاره به جایگاه نخست کشوری یزد به لحاظ ضریب پوششی بیمه روستایی و مناطق عشایری با ۵۰.۳ درصد، گفت: با این حال ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حداقل ۲۰ هزار خانوار یزدی همچنان فاقد هر گونه بیمه اجتماعی هستند.
کد خبر: ۹۳۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 09 February 2021

«حسن ابراهیمی» با اشاره به مزیت‌های این صندوق بیمه‌ای برای قشر ضعیف جامعه در روستاها و مناطق عشایری، از تلاش این مجموعه برای بهره‌مندی جامعه هدف این صندوق از خدمات آن خبر داد و گفت: این صندوق ارزانترین پرداخت حق بیمه‎ای با پرداخت سالانه حداقل ۷۰ هزار تومان را دارد و سهم دولت دو برابر پرداخت حق بیمه توسط بیمه گذاران است.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد از لحاظ ضریب پوشش بیمه‌ای روستایی و مناطق عشایری ۵۰.۳ درصد و ۲۵.۹ درصد بیشتر از میانگین کشوری رتبه نخست را در بین استانهای کشور از این لحاظ دارد ولی با احتساب ضربی پوشش بیمه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به میزان ۳۲.۴ درصد در جایگاه سومی کشور قرار دارد.

به گفته وی، استان یزد در ضریب ۳۶پوشش بیمه ای بانوان نیز با ضریب ۱۸.۹ درصد کشور رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

ابراهیمی با اشاره به سه نوع خدمت شامل پرداخت مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و مستمری فوتی به بیمه گذاران، گفت: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه و بعد از ۶۳ سال می‌توانند از مستمری بازنشستگی به صورت ماهیانه بهره مند شوند و اگر بیمه گذار در حادثه‌ای ناشی از کار فوت کند با پرداخت حق بیمه به مدت یک سال به افراد واجد شرایط تحت تکفل مستمری پرداخت می‌کند، همچنین در صورت کار افتادگی در جریان حوادث کار نیز با پرداخت یک سال حق بیمه و تایید از سوی کمیسیون‌های پزشکی از مستمری از کارفتادگی بهره‌مند می‌شود.

وی شرایط عضویت در این صندوق را شرط سنی ۱۸ تا ۵۰ سال برای افراد روستایی و عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی و حتی کشاورزان غیرساکن در روستا که فاقد هر گونه بیمه یا مشمول بیمه‌های اجباری نیستند، عنوان کرد.

به گفته ابراهیمی، در حال حاضر ۲۶ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند، گفت: البته ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از بیمه شدگان این صندوق بنا به دلایلی مانند ناتوانی در پرداخت حق بیمه غیرفعال ولی مابقی بیمه شده فعال هستند.

وی با بیان این که پنج هزار نفر از بیمه شدگان غیرفعال به دلیل عضویت در صندوق تامین اجتماعی از پرداخت حق بیمه این صندوق بازمانده‌اند، گفت: در مورد ۵ هزار نفر دیگر تلاش داریم شرایط را برای بازگشت انها به صندوق مهیا کنیم تا خدمات مربوطه بهرهمند شوند.

ابراهیمی با بیان این‌که طبق اطلاعات بدست آمده در حال حاضر حدود ۲۰ هزار نفر در استان یزد فاقد هر گونه بیمه اجتماعی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر مجموعاً سه هزار و ۷۲۹ نفردر استان از خدمات مستمری این صندوق برخوردار هستند که از این تعداد ۲۰۴۸ نفر از مستمری بازنشستگی، ۱۵۶۳ نفر از مستمری فوتی و ۱۱۸ نفر از مستمری از کارافتادگی استفاده می‌کنند.

وی خبر خوشی نیز برای مستمر بگیران این صندوق داشت و در این باره اعلام کرد:  تمام مستمری بگیران این صندوق تا ۳۱ شهریورماه، ۵۵۰ هزار تومان و برای کسانی که حق بیمه آنها از اول مهرماه امسال برقرار شده است، ۲۷۵ هزار تومان عیدی در نظر گرفته شده است.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری استان همچنین از فعالیت ۲۹ کارگزار این صندوق در شهرستانهای استان خبر داد و گفت: تفت با ۶۳ درصد و مهریز با ۵۹ درصد بیشترین و اردکان با ۱۳.۷ درصد کمترین ضریب پوشش بیمه‌ای این صندوق را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به افزایش به طور میانگین حدود ۵۳ درصد حقوق مستمری بگیران این صندوق به دنبال همسان سازی پرداختی‌ها، گفت: به زودی مشکل انتقال سابقه بیمه‌ای این صندوق به صندوق بیمه تامین اجتماعی برطرف و مجدداً این امکان برقرار خواهد شد

ابراهیمی در پایان نیز از پیگیری اجرای طرح حمایت تحصیلی در این صندوق بیمه‌ای خبر داد و گفت: براساس این طرح رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکر سراسری در گروه‌های ریاضی و تجربی و رتبه های زیر ۵۰۰ گروه‌های آموزشی هنر و زبان در صورت داشتن شرایط لازم از حمایتهای ۴ تا ۱۶ میلیون تومانی این صندوق بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار