همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر نمایشگاه دائمی توانمندی‌های مددجویان بهزیستی استان یزد در مراسمی با حضور مسئولان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۳۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 09 February 2021

 علی محمد عطابخش در مراسم بازدید از نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه بهزیستی از دهه فجر سال گذشته تاکنون به کار خود ادامه داده است که حیطه کلی فعالیت‌ها در یک سال گذشته شامل شناسایی متقاضیان خوداشتغالی و طرح‌های خوداشتغالی، شناسایی خوداشتغالی بی‌بضاعت، آموزش تولید، بازاریابی، فروش و اخذ مجوزهای مربوط به کارگاه‌های وابسته که حدود 20 مورد هستند بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز فرش و خیاطی، کارگاه صنایع تبدیلی خشک کن میوه و سبزی، کارگاه جوراب بافی، کارگاه تولید صنایع دستی، کارگاه تولید انواع کیف و کفش و دمپایی و کارگاه تولید انواع جوانه راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در ادامه افزود: راه‌اندازی کارگاه تولید انواع محصولات خانگی، کارگاه بسته‌بندی مواد غذایی، کارگاه کاربافی و پارچه بافی، نانوایی نان سالم، پیک موتوری، وانت تلفنی، شرکت خدمات فنی جوشکاری، برق کشی و لوله کشی آب و گاز و ساختمانی و شرکت خدمات نظافتی در دست اقدام است.

در حاشیه بازدید از نمایشگاه یکی از اعضای مؤسسه اشتغال شهید ابراهیم هادی (وابسته به سازمان بهزیستی) هدف مؤسسه خیریه متولی نمایشگاه بهزیستی را اشتغال‌زایی برای جامعه هدف عنوان کرد و گفت: به همین دلیل این مؤسسه به طور مستقیم به هیچ رشته‌ای ورود پیدا نکرده است.

عضو مؤسسه در ادامه افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار باید از تولیدکنندگان حمایت کرد و برای داشتن نمایشگاه دائمی بهزیستی باید در زمینه احداث یک مجتمع کارگاهی تولیدی وابسته به نمایشگاه اقدام کرده و دست‌فروشان را با همکاری دفتر کارآفرینی آستان قدس، تبدیل به یک تولید کننده کنیم و بدین ترتیب تولید ملی را افزایش دهیم.

در حال حاضر در این نمایشگاه تاکنون برای 50 نفر از جامعه هدف سازمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی  شده است و ظرفیت اضافه کردن حداقل 50 نفر دیگر هم با اخذ مجوزهای جدید امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار