رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: تا پایان سال ۴۰۰۰ کشاورز یزدی به نیت شهدای استان خدمات مشاره رایگان دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 07 February 2021

سیدجمال سجادی پور با اشاره به طرح رونق خاک که یکی از برنامه‌های 40 خدمت کنگره ملی شهدای استان است، اظهار داشت: در راستای این طرح 4000 کشاورز و بهره‌بردار یزدی خدمات مشاوره دریافت می‌کنند که از هفته اول دی ماه سال جاری تاکنون 2735 نفر در دوره‌های مشاوره رایگان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این دوره‌های مشاوره و آموزشی در 85 پهنه‌ی کشاورزی استان برگزار می‌شود، افزود: کلاس‌های آموزشی در رشته های مختلف اعم از تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش آبزیان و گیاهان دارویی، مبارزه با آفات و بیماری‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه 76 هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان فعال هستند، گفت: حدود 26 هزار کشاورز در حوزه زراعت، 40 هزار کشاورز در بخش باغبانی، سه هزار و 500 بهره‌بردار در حوزه کشت های گلخانه‌ای و حدود 18 هزار کشاورز هم به صورت مشترک هم در حوزه زراعی و باغبانی و هم دامداری فعال هستند.

سجادی پور با بیان اینکه حدود 115 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات کشاورزی هستند، تصریح کرد: نزدیک به 70 درصد آن زیر کشت محصولات باغی، 29 درصد محصولات زراعی و یک درصد آن نیز زیر کشت محصولات گلخانه ای قرار دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار