معاون مالی و پشتیبانی شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به افزایش مصرف انرژی بر اثر برودت هوا در فصل زمستان، از تشکیل کمیته کاهش مصرف انرژی در ادارات استان و پیشگام شدن این شرکت در مدیریت مصرف انرژی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 07 February 2021

«سید رضا حسینی» ضمن بیان اینکه در کمیته کاهش مصرف انرژی ادارات، تمامی ادارات استان مورد پایش قرار گرفته‌اند، گفت: مقرر شده است تا با راهکارهای ساده‌ای نظیر کاهش یک درجه‌ای دمای آسایش، مصرف انرژی‌های گاز و برق به میزان ده درصد کاهش یابد تا در تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و تامین برق استان با مشکل مواجه نشویم.

وی در ادامه پیش بینی ۱۰ درصدی مصرف انرژی در شرکت برق منطقه‌ای یزد بر اثر اقدامات مدیریت مصرف گاز را خبر داد و افزود: تدوین برنامه و تهیه چک لیست کاهش مصرف انرژی در این شرکت انجام شده است.

حسینی کاهش درجه حرارت دیگ‌های سیستم گرمایش از ۶۵ به ۴۵ درجه سانتی گراد، خاموش کردن یکی از دو مشعل شرکت به مدت ۲۱ ساعت در شبانه روز و تنظیم دمای آسایش اتاق‌های شرکت روی ۲۲ درجه در ایام سرما را برخی از این اقدامات در جهت کاهش مصرف انرژی در شرکت برق منطقه‌ای یزد عنوان کرد.

وی تصریح کرد: خاموش کردن تمامی فن کوئل‌های گرمایشی شرکت در ایام کاری از ساعت ۱۴ تا صبح روز بعد، خاموش نمودن سیستم گرمایش در روزهای جمعه و ایام تعطیل و همچنین خاموش نمودن فن کوئل‌های گرمایشی راهروها و فضاهای عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز بخشی دیگر از اقداماتی است که برای کاهش مصرف انرژی گاز در شرکت انجام شده است.

 همچنین کاهش چرخه آب گرم در سیستم گرمایش با خاموش کردن دو پمپ از ۴ پمپ، اصلاح و حذف روشنایی غیر ضروری راهروها و فضاهای عمومی شرکت، کاهش دمای ترموستات‌ها از ۶۵ به ۵۰ درجه نیز بخشی دیگر از اقدامات مدیریت مصرف انرژی در شرکت برق منطقه‌ای یزد است که معاون مالی و پشتیبانی این شرکت به آن‌ها اشاره کرد و افزود: این اقدامات که به صورت پایلوت در شرکت انجام شده‌اند می‌توانند مورد توجه سایر دستگاه‌های استان نیز قرار بگیرند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار