نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: استقرار حکومت الهی اصلی‌ترین هدف امام خمینی(ره) از قیام علیه طاغوت و برپایی نظام جمهوری اسلامی بود.
کد خبر: ۹۳۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 07 February 2021

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست مجازی بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد که با موضوع «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی ایران» برگزار شد، اظهار داشت: بانوان طلبه مبلغان دین خدا و یاوران ائمه معصومین(ع) هستند و باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به کتابی در مورد زندگانی حضرت فاطمه(س) نوشته فاطمه بنت الشاطی مصری افزود: این نویسنده اهل سنت است و در کتاب خود آورده که حضرت فاطمه(س) در کنار کارهای خانه و کمک به حضرت علی(ع) در مسجد مدینه به گروه‌های زیادی از بانوان درس زندگی می‌داد و حتی مسائل علمی و فقهی را پاسخ می‌گفت و در ارتباط با مسائل علمی کلاس‌های مختلف داشت.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه یزد عنوان کرد: پیام حضرت زهرا(س) به علمای دین، طلاب و اساتید علوم دینی این است که حتی برای بازگو کردن این علوم در صورت نیاز جامعه مهاجرت کنید و به مناطق محروم و دور افتاده بروید.

ناصری بیان کرد: خداوند متعال انسان‌ها را بیهوده خلق نکرده و از خلقت ما هدفی دارد که این هدف رسیدن به کمال است اما برخی اهل دنیا شده و هدف خلقت را فراموش کرده اند.

امام جمعه یزد همچنین با بیان اینکه قیام امام خمینی(ره) نیز بر مبنای بازگشت به فطرت الهی انسان بود، افزود: در ایران در زمان حکومت طاغوت، شاه نوکر آمریکا و انگلیس و کشورهای غربی بود و مرام و منویات آنها را در کشور اجرا می‌کرد که بسیاری از این تصمیم‌ها در تضاد با رشد و کمال انسان‌ها بود.

وی عنوان کرد: تلاش انگلیسی‌ها این بود که ایران را از جهات مختلف علمی، معنوی و فرهنگی عقب نگه دارند و بر همین اساس نیز سه اصل مهم تدین، تفکر و تعقل را از سیستم آموزشی ما حذف و آموزش‌های ما را سطحی‌نگرانه کردند.

امام جمعه یزد گفت: امام راحل ایجاد یک حکومت اسلامی و پیاده کردن احکام قرآن را در سرلوحه حرکت‌های خود داشت اما طاغوت که در کشور ریشه دوانده بود، با این حرکت مخالف بود و هر چه بیشتر می‌ماندند دین را از بین می بردند.

ناصری ادامه داد: امام راحل به این نقطه حقیقی و واقعی رسیده بود که حاکمیت باید حاکمیت خدا و اسلام باشد در غیر این صورت طاغوتی‌ها دوباره باز می‌کردند.

وی تصریح کرد: هدف امام از مبارزه با طاغوت و شاه، استقرار حکومت دینی و الهی بود و با این هدف تیشه به ریشه طاغوت زد و این تحول بزرگ و امتیاز انقلاب امام بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار