طنزپردازان می‌توانند آثار خود را در موضوعات بومی و بین‌الملل به ترتیب در زمینه «آلودگی‌ها» و «بُت بزرگ» به دبیرخانه محفل طنز «قندشکن» ارسال کنند.
کد خبر: ۹۳۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 28 January 2021

 مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد با بیان اینکه محفل طنز «قندشکن» یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌رود، گفت: این محفل ادبی در دهه فجر 1395 با حضور ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و جمعی از طنزپردازان و شاعران استان و کشور در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام مهدی پرنیان با اشاره به اهداف و برنامه‌های این محفل و ظرفیت‌های خوب استان در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ادامه داد: «قندشکن» در پی ترویج طنز عفیف و سالم و همچنین پرورش استعدادهای ادبی و حمایت از طنزپردازان جوان، خلاق و پویاست.

وی خلق جاذبه‌های سالم و مفرح برای جوانان با استفاده از طنز به عنوان زیباترین قالب برای انتقال پیام‌، ایجاد فضای همدلی، نشاط و امید در جامعه با بهره‌گیری از این هنر و ترویج سبک زندگی اسلامی با زبان کنایه، طنز و شوخ‌ طبعی را از دیگر اهداف این محفل برشمرد.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد با بیان اینکه این محفل قبل از شیوع کرونا به صورت ماهانه برگزار می‌شد، افزود: سعی کردیم در دوران کرونا نیز این برنامه تداوم داشته باشد و محفل بیست و هشتم، چهارمین محفل در دوران کرونا است که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پرنیان ضمن تشکر از همراهی خوب و دلگرم کننده طنزپردازان استان و کشور و همچنین مردم و مسئولان از این محفل طنز گفت: نکات نغز و لطیفی که در این محفل از زبان شاعران و طنزپردازان بیان می‌شود همگی در راستای اصلاح کاستی‌ها و ناراستی‌ها در جامعه است و هدف طنز هم جز این نیست.

وی با اشاره به بیست و هشتمین محفل طنز قندشکن بیان کرد: این برنامه در دو موضوع بومی و بین‌الملل برگزار می‌شود که آلودگی‌ها (هوا، محیط، ذهنی، بصری) از جمله مضامین بخش بومی و بُت بزرگ (افول آمریکا و رویدادهای جهانی) موضوعات بین‌الملل این محفل است.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد از شاعران و طنزپردازان استان و کشور و علاقه‌مندان دعوت کرد فیلم شعرخوانی یا نثرخوانی خود را در رابطه با موضوعات محفل بیست و هشتم از طریق رایانامهqandshekan@gmail.com  یا شماره 09132597012 به دبیرخانه این محفل ارسال کنند.

بیست و هشتمین محفل طنز قندشکن سه‌شنبه 14 بهمن، ساعت 18 به صورت مجازی و از طریق صفحه Qandshekan به خانه‌ها می‌آید.

این ویژه‌برنامه به همت حوزه هنری استان یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار ‌ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار