به نیت ۴۰۰۰ شهید استان.
رئیس کل دادگستری استان یزد: به نیت شهدای استان ۴۰۰۰ مشاوره حقوقی رایگان و ۴۰۰ مورد صلح و سازش انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 04 January 2021

 

غلامعلی دهشیری در مراسم رونمایی از طرح یاوران عدالت گفت: ارائه خدمات حقوقی به جامعه نیازمند در دستورکار دستگاه قضایی است و این خدمات هر روز به جامعه نیازمند ارائه می‌شود.ارائه ۴۰۰۰ خدمات مشاوره حقوقی رایگان دریزد

وی با اشاره به اینکه طرح یاوران عدالت یکی از طرح‌های چهل گانه دومین کنگره ملی شهدای استان یزد است، افزود: به دنبال این طرح چهار هزار مشاوره حقوقی رایگان به نیت ۴۰۰۰ شهید استان و ۴۰۰ مورد صلح و سازش انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۲ هزار و ۳۴۹ مشاوره حقوقی رایگان به صورت حضوری به مردم ارائه شده است، گفت: دو هزار و ۵۵۳ فقره مشاوره رایگان نیز به صورت تلفنی به مردم ارائه شده که به دنبال آن از ورود هزار و ۴۵۲ دادخواست به دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

دهشیری با بیان اینکه دستگاه قضایی استان موفق به صلح و سازش حدود ۴۰ درصد از پرونده‌های خود شده است، اظهار کرد: از جامعه وکلای استان نیز در طول ۹ ماهه ابتدای سال ۱۳۳ وکیل به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان علاوه بر کمک به نیازمندان به نفع دستگاه قضایی نیز است، افزود: ورودی دادگستری در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۱۷، ۳۳ و ۳۸ درصد کاهش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد آگاهی مردم از حقوق قانونی خود را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: مردم با دانش و آگاهی لازم وارد قرارداد‌های حقوقی و سایر فعالیت‌های اجتماعی خود شده و باعث می‌شود راه رسیدگی به پرونده حقوقی آسان‌تر و هزینه‌های تحمیلی برای پیشگیری از دعاوی کمتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار