امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد: مردم باید بدانند خداوند روزی رسان است و به دلیل نگرانی از هزینه‌های فرزند دار شدن، با سیستم یک فرزندی یا دو فرزندی پیش نروند.
کد خبر: ۹۲۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 29 December 2020

 

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: تعمق فکری و دوری از سطحی‌نگری از مسائل مورد نیاز در کشور است، موضوعی که امروز متاسفانه در آموزش و برنامه ریزی‌ها، سطحی‌نگری به وضوح مشاهده می‌شود.پیر شدن جمعیت فاجعه برای کشور و تشیع است

 

وی با تأکید بر لزوم ایجاد تحول در سیستم آموزشی کشور افزود: جای خالی تدین و تعقل و تفکر در آموزش خالی است و این سیستم تا فارغ التحصیلی از دانشگاه ادامه دارد. نتیجه آن نیز افزایش روزافزون بیکاران تحصیلکرده است، زیرا اندیشه خودباوری در آن‌ها تقویت نشده است.

 

ناصری خواستار ورود بسیج به این مساله شد و گفت: سخنان امام و رهبری بسیار ارزشمند بوده، اما تاکنون عملیاتی نشده است. بسیج بهترین گروه و تشکیلاتی است که می‌تواند دلسوزانه این مهم را عملیاتی کند.

 

امام جمعه یزد غفلت از پیر شدن جمعیت را ضربه به کشور و مکتب تشیع عنوان کرد و ادامه داد: اکنون جمعیت کشور ما به سمت پیری می‌رود و این فاجعه‌ای برای کشور است. روحیه توکل نیز باید در میان مردم تقویت شده و بدانند که خداوند روزی رسان است و نباید به دلیل نگرانی از هزینه‌های فرزند دار شدن، با سیستم یک فرزندی یا دو فرزندی پیش بروند.


وی با اشاره به اعتقاد بسیاری از نویسندگان و صاحب‌نظران مبنی بر فقدان تفکر راهبردی در میان نخبگان ایرانی تصریح کرد: طراحان مستقلی که خارج از چارچوب طراحی قبل و داخل چارچوب طراحی اسلامی باشند، نداریم و در طراحی‌های داخلی نیز نگاه به خارج داریم.

 

وی همچنین با اشاره به مطالب کتاب آیت الله شاه آبادی که ۱۰۰ سال پیش نگارش شده است، افزود: در آن زمان به بحث خام فروشی اشاره و این موضوع تقبیح شده و به بحث تفکر و تعقل تاکید بسیار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار