نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کادر پزشکی به خصوص پرستاران فداکار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پیشگام مقابله با این ویروس هستند و باید همواره قدردان آنها باشیم.
کد خبر: ۹۲۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 20 December 2020

آیت الله محمد رضا ناصری یزدی روز یکشنبه به مناسبت روز پرستار با تبریک پنجم جمادی الاول، سالروز میلاد نورانی الگوی صبر و بردباری، منادی حماسه عاشورا حضرت زینب کبری (س) ادامه داد: این مناسبت پر خیر و برکت فرصتی است برای ادای احترام و قدردانی از پرستاران و کادر درمانی که این روزها با از خودگذشتگی مرهمی برای بیماران به ویژه مبتلایان کرونایی بوده و همت آن‌ها وسیله‌ای برای بازگشت مجدد سلامتی به مردم است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت و آرزوی علو درجات برای آنها اظهار کرد: امید است همه ما با پیروی از سیره حضرت زینب کبری (س) بیش از گذشته از ایمان، عفت، صبر و اعتقاد الهی در مسیر خودسازی، خداباوری و تعالی جامعه اسلامی بهره‌مند شویم.

ناصری یزدی بیان کرد: از عموم شهروندان انتظار می رود برای قدردانی و احترام به تلاش‌های بی‌وقفه پرستاران گرانقدر، همچنان اصول بهداشتی را مورد توجه قرار داده و با رعایت نکات بهداشتی و توصیه های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، حافظ سلامت فردی و اجتماعی باشند.

پنجم جمادی الاولی زاد روز حضرت زینب کبری سلام الله علیها برابر یکشنبه ۳۰ آذرماه به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

علی اکبر جراحی مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از کمبود ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان خبر داده و گفته است: با شیوع ویروس کرونا و اضافه شدن تعداد تخت های بیمارستانی و بخش های عفونی کمبود این نیروها بیشتر احساس می‌شود.

جراحی با بیان اینکه ۷۶۰ نفر معادل ۲۵ درصد از مجموع کادر پرستاری استان از اسفند ماه ۹۸ تاکنون به کرونا مبتلا شده اند، افزود: به طور میانگین روزانه ۷۰ تا ۸۰ نفر از کادر پرستاری در مرخصی استعلاجی یا قرنطینه خانگی به سر می برند که این موضوع موجب شده کمبود نیرو در استان بیشتر احساس شود.

امسال شعار هفته پرستار «نبض سلامت جامعه، ضربان قلب پرستار» انتخاب شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار