استاندار یزد از پرستاران با عنوان مظهر فداکاری ، صبوری ، دریای مهر و ایثار یاد کرد و گفت: آنها همانند فرشته ها، برای التیام آلام بیماران و تسکین درد افراد از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
کد خبر: ۹۲۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 20 December 2020

به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی استانداری یزد به ایرنا در بخشی از پیام محمدعلی طالبی به مناسبت ۳۰ آذر ماه روز پرستار آمده است: جدال با ویروس کرونا با همه تلخی ها و دشواری هایش، تصویرهای ناب و بی بدیل دیگری از فداکاری پرستارانی را خلق کرد که با گذشتن از جان خود، زینب وار، پرستاری از بیماران و گرفتار آمدگان در گرداب بیماری کووید ۱۹ را برگزیدند و تکریم و تحسین آحاد مردم را برانگیختند.
استاندار یزد در این پیام با گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س)، فرارسیدن روز پرستار را به فعالان این عرصه تبریک گفت و برای صحت و سلامتی این سپیدپوشان فداکار آرزوی موفقیت کرد.

پنجم جمادی الاولی زاد روز حضرت زینب کبری سلام الله علیها برابر برابر یکشنبه ۳۰ آذرماه به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است.

همچنینعلی اکبر جراحی مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از کمبود ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان خبر داد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و اضافه شدن تعدا تخت های بیمارستانی و بخش های عفونی کمبود این نیروها بیشتر احساس می‌شود.

وی روزیکشنبه به مناسبت هفته پرستار ( ۲۶ آذر ماه تا دوم دی ماه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد پرستاران استان را سه هزار و ۶۰۰ نفر بیان کرد و گفت: در استان ۲۸ درصد پرستاران مرد و ۷۲ درصد زن هستند در حالیکه در کشور ۱۹ درصد را پرستاران مرد و ۸۱ درصد را زنان تشکیل می دهند.

جراحی با بیان اینکه از مجموع پرستاران استان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر آنها در بیمارستان‌های دولتی و مابقی در بیمارستان‌های خصوصی و تامین اجتماعی مشغول فعالیت هستند تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون با توجه به نیاز استان به نیرو ۱۸۰ نفر از طریق برگزار ی آزمون و نیروهای شرکتی جذب شدند.

نایب رییس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: همچنین در آزمون استخدامی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که در دی ماه برگزار می شود سهمیه استان ۱۴۰ نفر است که با توجه با پیگیری ها و رایزنی ها صورت گرفته افزون بر ۷۰ درصد جذب نیروها در گروه پرستاری است.

ابتلا ۷۶۰ نفر از کادر پرستاری به کرونا

جراحی با بیان اینکه ۷۶۰ نفر معادل ۲۵ درصد از مجموع کادر پرستاری استان از اسنفد ماه ۹۸ تاکنون به کرونا مبتلا شده اند، افزود: به طور میانگین روزانه ۷۰ تا ۸۰ نفر از کادر پرستاری در مرخصی استعلاجی یا در قرنطینه خانگی به سر می برند که این موضوع موجب شده کمبود نیرو در استان بیشتر احساس شود.

برنامه های هفته پرستاری در استان

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نشست با مسوولان دستگاه قضایی ، ارتباط مجازی با پرستاران ، برگزاری مسابقات مختلف به صورت مجازی ، تجلیل از پرستاران نمونه و بازدید از بیمارستان ها و قددرانی از پرستاران با اهدا گل را از جمله برنامه های این هفته در استان اعلام کرد.

امسال شعار هفته پرستار «نبض سلامت جامعه، ضربان قلب پرستار» انتخاب شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ شهرستان دارد که ۸۷ درصد آن در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار