معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این مرکز برای تدریس و اهداف فرهنگی و آموزشی خود به پنج هزار عضو هیات علمی جدید در رشته‌های مختلف نیاز دارد.
کد خبر: ۹۲۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 16 December 2020

دکتر "رضا مهدی" روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد با اشاره به اینکه برای جبران کمبود هیات علمی از نیروهای حق‌التدریس استفاده می‌شود افزود: هم‌اکنون یک هزار عضو هیات علمی کار تدریس را در کنار سایر نیروها انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نقش اعضای هیات علمی رسمی و مجرب در تحقق اهداف مراکز آموزش عالی زیرپوشش ادامه داد: برای جذب اعضای هیات علمی به همکاری دولت، مجوز استخدام و بکارگیری نیروهای جدید نیاز است که امیدواریم به خاطر اهمیت موضوع پیگیری و اقدام شود.

این مسوول به ضرورت تجهیز کارگاه‌ها به امکانات روز فنی و حرفه‌ای و تامین نیازهای اولیه آنها اشاره کرد که در این راستا طی سال‌های اخیر اقدام‌های خوبی در کشور صورت گرفته ولی به هیچ وجه کافی و جوابگو نیست و باید با همت و همراهی مسوولان اهداف محقق شود.

مهدی به تدوین ۳۰ برنامه جدید و به روز علمی و بازنگری در طرح درس‌ها بر اساس ضرورت در تمامی مراکز زیرپوشش در استان‌ها اشاره کرد که به رغم اقدام‌های خوبی که صورت گرفته باید به خاطر نقش آن مراکز در تربیت نیروهای کارآمد بیش از قبل اقدام موثر به عمل آید.

وی، ضرورت ارتقای خدمات رفاهی دانشجویان زیر پوشش را برای خروجی بهتر مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تمرکززدایی، ایجاد زمینه اشتغال، فعالیت‌های علمی و فناورانه بر اساس رسالت مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای محور تمامی تصمیم‌هاست و در این راه به همکاری نیاز است .

همچنین استاندار یزد گفت: آینده‌پژوهی و توجه به اقتصاد دانش بنیان باید جزو رویکرد تمامی مراکز آموزش عالی به خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار گیرد که انجام آن موجب توسعه همه جانبه استان و حل بسیاری از مشکلات و تامین نیروی مورد نیاز است .

محمد علی طالبی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های ارایه شده در یزد در جایگاه خوبی است و تاکنون با همت و غیرت تمامی فعالان این بخش کارهای مفیدی صورت گرفته ولی قطعا باید بر حسب نیاز و تامین نیروهای انسانی کارآمد پیگیری و اقدام صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مهارآموزی و کارآفرینی جزو اهداف مراکز فنی و حرفه‌ای است و این رویکرد باید محور این مراکز در استان قرار گیرد که تولید و اشتغال در گرو داشتن نیروهای مجرب دانشگاهی است و دولت از تمام برنامه‌های این بخش حمایت می‌کند.

در این آیین با قدردانی از جواد شاکر اردکانی، داوود اندلیب به عنوان رییس جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد معرفی شد.

در هفت سال گذشته در راستای مهارت آموزی دانشجویان، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد اعم از کارگاه و آزمایشگاه هزینه شده است.

در این مدت ۲۰ هزار دانشجو در این دانشگاه جذب شدند که ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو از این تعداد دانش آموخته شدند و تعداد رشته‌های این دانشگاه ۲ برابر شده و اکنون ۸۰ کد رشته در مقطع کاردانی و ۵۰ کد رشته در مقطع کارشناسی در این مراکز آموزشی ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار