فرماندار اردکان با بیان اینکه ایجاد فضای سبز، می‌تواند مشکل ریزگردها و تثبیت خاک را نیز که سالیان متمادی از مشکلات شهرستان بوده رفع سازد گفت: طرح کمربند سبز از شهر عقدا تا اردکان تسریع می‌شود.
کد خبر: ۹۲۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 14 December 2020

بهروز شهابی زاد روز دوشنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح کمربند سبز شهرستان اردکان با قدردانی از عزم این شرکت برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، ایجاد فضای سبز در محور استقرار صنایع را اقدام مؤثری برای کاهش آلودگی‌های هوای ناشی از صنایع مستقر دانست .

وی بر لزوم شناسایی گونه‌های سازگار با منطقه تأکید کرد و اظهار داشت: ایجاد زیبایی بصری در محور یاد شده همراه با فضاهای مناسب رهگذر به ‌ویژه در نزدیکی شهرها می‌تواند از اهداف اجرای این طرح باشد.

فرماندار اردکان گفت: مجموعه شهرستان درخصوص صدور مجوزها و تسهیل امور اداری آماده همکاری همه‌جانبه است و امیدواریم طرح ایجاد کمربند سبز با برنامه زمان‌بندی مشخص به انجام برسد.

شهابی‌زاد با بیان این‌که همواره باید نگاه فراگیر شهرستانی در اجرای پروژه‌ها وجود داشته باشیم؛ از مدیران مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو خواست تا طرح کمربند سبز از شهر عقدا آغاز و تا اردکان ادامه یابد.

مدیر مجتمع صنعتی چادرملو نیز با تقدیر از حساسیت فرمانداری اردکان در مسئله اجرای کمربند سبز، از همکاری همه دستگاه‌ها تقدیر کرد و گفت: امیدواریم این موضوع آغازی بر فعالیت‌های بیش‌تر مجموعه چادرملو در شهرستان اردکان باشد.

خلیلی اظهار داشت: آب این پروژه از چاه‌های منابع طبیعی و مازاد آب استحصال‌شده از پروژه فاضلاب شهری اردکان تأمین می‌شود.

وی بر لزوم نمود فعالیت‌های شرکت‌های صنعتی و معدنی در سطح شهرستان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی تأکید کرد.

هم اکنون حدود هفت هزار نفر در واحدهای مختلف صنعتی و معدنی چادرملو در استان یزد مشغول کار هستند.  

اردکان از لحاظ مواد معدنی از شهرستان های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحدها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار