مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد گفت: این استان با دارا بودن امتیاز ۷.۴۸ هم اکنون در جایگاه سوم کشوری از لحاظ شاخص توسعه یافتگی فاوا (IDI) قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 13 December 2020

محمدرضا پاکدل با اشاره به جایگاه استان در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یزد بعد از تهران و سمنان قرار دارد و با توجه به اینکه میانگین کشور در این شاخص ۶.۹۱ است، امتیاز استان ۵۷ صدم درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

وی اظهار کرئ: استان در سه زیرشاخص توسعه یافتگی فاوا همچون دوره‌های قبل در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارد و بر اساس آمارها در زیرشاخص دسترسی با ۸۹ درصد تحقق رتبه ۲، زیرشاخص مهارت با ۶۸ درصد تحقق رتبه ۲ و زیر شاخص استفاده با ۶۴ درصد تحقق رتبه ششم کشور را داراست.

پاکدل با توجه به رویکرد هماهنگ وزارت ارتباطات در ایجاد زیرساخت‌های شبکه، حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فاوا، به روند رو به رشد شاخص‌ها اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد تا رسیدن به جایگاه مبتنی به توسعه متوازن شاخص‌ها مخصوصاً در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی، این روند ادامه یابد.

وی اظهار کرد: در این دوره صعود ۲ پله‌ای در شاخص مشترکان فعال پهنای باند سیار در زیرشاخص استفاده و صعود یک پله‌ای در شاخص مشترکان تلفن همراه در زیرشاخص دسترسی نسبت به دوره قبلی تحقق پیدا کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد تعداد مشترکان اینترنت پهنای باند به تفکیک ثابت و سیار را به ترتیب ۱۷۳ هزار و ۲۹۸ نفر و یک میلیون و ۱۲۵ هزار نفر بیان کرد.

وی افزود: استان با ضریب نفوذ ۱۵ درصد مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت رتبه چهارم، در ضریب نفوذ تلفن ثابت با میزان ۴۶ درصد رتبه سوم و همچنین رتبه اول در استفاده از رایانه را در این دوره کسب کرد و ضریب نفوذ مشترکان تلفن همراه ۱۴۷ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت همراه ۹۴ درصد است که نسبت به ارزیابی سه ماهه اول سال ۵.۵ درصد رشد دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد یک زیرساخت قوی برای ارتباطات و فناوری اطلاعات مستلزم شناخت دقیق وضعیت کشور و همچنین شناخت وضعیت استان‌ها به طور مجزا از منظر توسعه آی.سی.تی(ICT) است.

پاکدل تصریح کرد: اندازه گیری شاخص‌های فاوا( IDI)، ارزیابی و تحلیل عملکرد بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان نقش مهمی در برنامه‌ریزی‌های راهبردی، تصمیم‌گیری ها و بررسی میزان رشد و توسعه استان‌ها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار