رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد گفت: در حال حاضر با توجه به موج سوم شیوع ویروس کرونا برای حفظ سلامتی نمازگزاران خصوصا آحاد مردم برای نهمین هفته متوالی فردا ( جمعه )، برابر ۲۱ آذرماه ۱۳۹۹ در ۲۸ شهر و روستای این استان نماز عبادی، سیاسی این روز برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۹۲۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 10 December 2020

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همکاری عموم مردم به خصوص نمازگزاران جمعه با مسوولان امر نقش مهمی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ دارد.

وی با تشکر از همراهی مردم مومن در رعایت نکات بهداشتی ادامه داد: برگزاری نماز عبادی، سیاسی جمعه در هفته‌های آینده بر اساس شرایط بهداشتی با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط اطلاع‌رسانی می‌شود.

پیرو درخواست ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای حفظ سلامتی مردم، تعطیلی محل‌های اقامه نمازجمعه از نهم اسفند سال گذشته در استان یزد آغاز شده است.

نمازجمعه طبق روال عادی در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه می‌شود.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۹۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

 سیما سادات لاری دیرروز (چهارشنبه) افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۴۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۷۶۵ هزار و ۶۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار