نماینده یزد در شورای عالی استان‌های کشور با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و حذف عنوان شوراها از تبصره ‌یک و دو ماده ۵۳ ، خواستار توجه به شان و جایگاه شوراها در تصمیم‌گیری‌ها شد.
کد خبر: ۹۲۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ 09 December 2020

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، سیدمحمود میرابوالقاسمی در نشست مشترک اعضای شوراهای شهر و روستای استان با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ‌و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، اظهار کرد: اگر شوراهای اسلامی تقویت و حمایت شوند شاهد تقویت نظام نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه شوراها در آموزه‌های دینی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف به جای آنکه سعی کنند جایگاه شوراهای شهر را در تصمیم‌گیری‌ها ا‌رتقا دهند، با اقدامات خود زمینه تضعیف این نهاد مردمی را پایه ریزی کردند.

رئیس شورای اسلامی استان یزد در ادامه با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و محدود کردن اختیار تعیین عوارض توسط شوراهای شهر و روستای کشور خواستار توجه به شان و جایگاه شوراها در تصمیم‌گیری‌ها شد.

میرابوالقاسمی گفت: اعضای شوراها به این رویه در محدود کردن اختیارات شورا ‌اعتراض دارند و از دولت و مجلس انتظار داریم با در نظر گرفتن تجربه پنج دوره‌ای شورای اسلامی شهر و روستا به شکلی محدود به شورا نگاه نکنند.

نماینده  یزد در شورای عالی استان‌ها در پایان تصریح کرد: این نهاد مردمی با بیش از ۱۲۵ هزار عضو ‌جایگاه و شان قانونی و حقوقی بالایی دارد و اصل هفتم قانون اساسی، شوراها را یکی از ارکان تصمیم گیری نظام تلقی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار