سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: سقف وام به واحدهای صنعت گردشگری متاثر از شیوع ویروس کرونا در استان بر پایه نوع فعالیت، مقیاس واحد صنفی، درجه و ستاره تاسیسات در این حوزه ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان و سود آن ۱۲ درصد است.
کد خبر: ۹۲۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 29 November 2020

عماد تشکری افزود: دولت در اول سال ۹۹، ۶ تا ۱۶ میلیون تومان وام را برای ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده در ازای حفظ اشتغال، اختصاص داد و با توجه به خسارت وارده به صنعت گردشگری و محدودیت‌های اعمال شده برای سفر، براساس مصوبه جدید تلاش شد سقف حمایت‌های جبرانی برای حوزه گردشگری افزایش یابد.

وی اظهار داشت: فعالان حوزه گردشگری برای آغاز پرداخت وام از دوره تنفس برخودار شدند و بازپرداخت اقساط وام از اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ است.

تشکری ادامه داد: پرداخت تمامی هزینه‌ها و بدهی‌های فعالان گردشگری (مالیات سال‌های گذشته، حق بیمه کارفرمایی، بازپرداخت اقساط بانکی، قبوض حامل‌های انرژی) تا پایان سال ۹۹ به تعویق افتاده است.

سرپرست اداره کل تعاون یزد در خصوص تسهیلات برای این واحدها گفت: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، شرکت‌های حمل و نقل گردشگری ۸۰ میلیون تومان و مؤسسه های آموزش گردشگری ۶۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

وی همچنین اضافه کرد: مسوولان اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی براساس تعداد اتاق، مساحت و درجه واحد می توانند ۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند، برای هتل ها نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، بر حسب ستاره و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان و هتل‌آپارتمان‌ها، متل‌ها و مهمان پذیرها هم به تفکیک درجه و تعداد اتاق از ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات می توانند دریافت کنند.

تشکری خاطرنشان کرد: مسوولان سفره‌خانه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی، مراکز سرگرمی و تفریحی، مجتمع‌های گردشگری و آب‌درمانی که از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز فعالیت دارد، براساس نوع و درجه واحد می‌توانند ۱۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

به گفته وی براساس ماده چهار ذستورالعمل ابلاغی، آن دسته از فعالان و تأسیسات گردشگری که قبل از ابلاغ این دستورالعمل (به استناد دستورالعمل قبلی) از تسهیلات مربوط به مشاغل و رسته‌های آسیب دیده از کرونا استفاده کرده‌اند، چنانچه دوباره درخواست دریافت وام داشته باشند، پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ درخواستی در قالب تسهیلات مطابق این دستورالعمل امکان پذیر است.

در گزارش اداره کل تعاون یزد به تعداد واحدهایی که در سال جاری وام پرداخت شده و همچنین واحدهای متضرر از کرونا اشاره ای نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار