رییس جهاد دانشگاهی اردکان گفت: این مرکز آموزشی از ابتدای سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت های آن کاسته شد و با توجه به مقرون به صرفه نبودن ادامه کارها،در حال حاضر تعطیل است .
کد خبر: ۹۱۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 28 October 2020

سید ابوالفضل شاکر اردکانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز تنها واحد شهرستانی جهاد دانشگاهی استان یزد است که در برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی فعالیت می کرد و ۱۵ سال در زمینه های مختلف فعال بود.

این مسوول گفت: این مؤسسه  آموزشی در سال ۱۳۸۵ در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در مدت ۱۰ سال ساخته شد.

به گفته وی  جهاد دانشگاهی، یک نهاد فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است و نام آن اولین‌بار در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ و در پی تعطیلی دانشگاه‌ها با حرکت انقلاب فرهنگی و با الهام از نام جهاد سازندگی (که هدف اصلی خود را سازندگی مناطق محروم قرار داده بود) با هدف بـازسـازی و بهبـود فضـای علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها مطرح شد.

همچنین  رییس جهاد دانشگاهی اردکان ۱۶ مرداد ماه ۹۹ گفته بود : ‌با توجه به دوره‌های آموزشی گسترده در این واحد سالانه به طور متوسط ،هزار و ۵۰۰ نفر فراگیر در رشته‌ های مختلف آموزشی شرکت و گواهی نامه دریافت می‌کنند.

وی به مناسبت روز جهاد دانشگاهی( ۱۶ مرداد ) در گفت و گو با ایرنا این دوره ها را زبان های انگلیسی، فرانسه، عربی، رایانه و فناوری اطلاعات، حسابداری و مدیریت، فرهنگ و هنر ، کشاورزی ،آموزش کارکنان دولت،صنایع و کارخانه ها ذکر کرد.

شاکر اردکانی افزود:‌ این مرکز با همکاری حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی یزد در پی جذب و انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی و آزمایشگاهی صنایع و سازمان های دولتی و خصوصی، با بهره مندی از علم روز و دستگاه های مجهز در زمینه های آزمایشگاه تشخیص طبی، پژوهشکده مواد نانو سرامیکی، و آزمایشگاه خاک و مصالح آماده ارایه خدمات است.

 وی در ادامه افزود: از ابتدای سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا، دوره های آموزشی به صورت آنلاین(برخط) و در بستر اینترنت ادامه دارد و اکنون در تمامی گروه های آموزشی به صورت زنده با فراگیران ارتباط برقرار است.

مدتی قبل نیز خبر تعطیلی دانشکده علم و هنر اردکان انتشار یافت این  دانشکده در سال ۱۳۹۷ در پنج رشته ۱۰۰ دانشجو پذیرفت و سال ۱۳۹۸ به دلیل برخی مشکلات و کبود متقاضی  فقط در رشته « طراحی و دوخت» ۴۰ دانشجو پذیرفته بود  .

دانشکده علم و هنر اردکان سال ۱۳۷۵ با پذیرش ۱۲ دانشجو در مقطع کارشناسی فرش آغاز به کار کرد و تعداد دانشجویان آن در سال های گذشته به بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در مقاطع مختلف رسید.

این دانشکده وابسته به دانشگاه علم و هنر استان یزد است و هم اکنون بیش از چهار هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی اردکان در حال تحصیل هستند.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، احمدآباد و اردکان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار