وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی با تسلیت درگذشت دکتر محمد آقایی میبدی یکی از پزشکان خیر شهرستان میبد که دیروز( سه شنبه ) بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به کاروان شهدای جبهه سلامت پیوست، نوشت : رفتار و منش این پزشک الگویی برای پزشکان سراسر کشور باقی می ماند.
کد خبر: ۹۱۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 28 October 2020

به گزارش سه‌شنبه شب دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در بخشی از پیام دکتر سعید نمکی آمده است : در شرایطی که کادر سلامت کشور، این روزها در خط مقدم مقابله با پاندمی کرونا جان خود را سردست گرفته اند شنیدن خبر پر کشیدن پزشک بسیار محبوب و مردمی شهرستان میبد، مرحوم دکتر محمد آقایی بسیار مرا متاسف و اندوهگین کرد.

وی افزود:آن طبیب ارجمند، با مردم‌داری کم نظیر و رفتار و منش بزرگوارانه‌ای که از خود بر جاگذاشت، بی گمان الگویی ممتاز برای پزشکان سراسر کشور باقی خواهد ماند، الگویی که امروز مردم سراسر استان یزد و به ویژه شهرستان میبد را داغدار کرد.

دکتر نمکی تاکید کرد که اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرد شریف و همچنین مردم استان یزد و شهرستان میبد آرزو می‌کنم آن همکار فقید در جوار رحمت الهی و ذیل عنایات اهل بیت علیهم السلام باشند. 

نمکی در ادامه پیام نوشت: صمیمانه از عموم مردم استان یزد تقاضا دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از بروز چنین خسران‌های عظیمی شوند.

 دکتر محمد آقایی  میبدی، پزشک خیر شهرستان میبد که از بیمارانش فقط ۵۰۰ تومان حق ویزیت می‌گرفت و سرانجام در روز سه شنبه به دلیل ابتلا به کرونا به مدت ۲۰ در بیمارستان بستری بود به دیار باقی شتافت. 

 همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( سه شنبه) اعلام کرد که از اوایل اسفند ۹۸  تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ششم  آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شده اند که

از این تعداد ۲ هزار و ۱۳۵ نفر آنها بستری شدند.

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴۶۳ هزار و ۶۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۹۹۵ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که  تاکنون چهار میلیون و ۷۸۶ هزار و ۷۶۹ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد:شرایط  استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان از لحاظ  شیوع کرونا قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار