جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای یزد با بیان این‌که خستگی و ابتلای کادر درمان مهمترین دغدغه مدیریت استان برای کنترل شیوع کروناست، گفت: روزانه ۲۰۰ مورد تست مثبت کرونایی در استان یزد شناسایی می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 27 October 2020

احمد ترحمی در نشست خبری ستاد استانی پیشگیری از کرونا، با بیان این‌که حال این روزهای استان یزد خوب نیست و وضعیت شیوع کرونا به شدت وخیم است، اظهار کرد: تنها راه نجات استان و کشور از بحران شیوع کرونا رعایت مستمر دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی اطلاع رسانی به موقع و دقیق از وضعیت بحرانی شیوع کرونا در استان را مهمترین رسالت اصحاب رسانه دانست و افزود: ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا در استان یزد بکار گرفته شده است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان یزد، راه‌اندازی استودیو سلامت در صدا و سیمای مرکز یزد را از جمله اقدامات شاخص این ستاد در استان عنوان کرد و گفت: تولید مستمر محتوای آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای ویژه فضای مجازی از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار مدیریت ارشد استان یزد است.

ترحمی با بیان این‌که پیشگیری و قطع زنجیره شیوع کرونا از جمله اولویت‌های برنامه‌ریزی و اقدامات در دستور کار استان است، تصریح کرد: اگر تمام استان یزد بیمارستان و تمام ظرفیت‌های موجود تخت‌های بستری شوند، تا زمانی که زنجیره بیماری قطع نشود هیچ دستاوردی در این حوزه نخواهیم داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تشدید نظارت و بازرسی و کوتاه کردن روند برخورد با متخلفین را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار ستاد استانی مقابله با کرونا دانست و بیان کرد: خوشبختانه یزد به لحاظ امکانات بیمارستانی مشکلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: خستگی و ابتلای کادر درمان از جمله مهمترین دغدغه مدیریت استان یزد برای ساماندهی بیماران کرونایی است.

ترحمی با بیان این‌که متأسفانه طی یک ماه گذشته هیچ روزی آمار ابتلا به کرونا در یزد نزولی نبوده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیماران کرونایی در تمام بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا ساخت سازه بحرانی شهرداری یزد در کنار بیمارستان شهید صدوقی را از دیگر اقدامات حائز اهمیت برای مدیریت شیوع کرنا در این استان دانست و بیان کرد: این سازه با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و کفپوش ضد باکتری در آینده‌ای نزدیک وارد مدار ارائه خدمت می‌شود.

معاون استاندار یزد با بیان این‌که روزانه ۲۰۰ مورد تست مثبت در سطح استان شناسایی می‌شوند، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده وسایل حمل و نقل عمومی، پمپ بنزین و نانوایی‌ها بیشترین آمار شیوع کرونا در سطح استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان تعطیلی صنوف مختلف را لازمه کاهش تردد در سطح شهر و استان دانست و در خصوص تعطیل نشدن بانک‌ها گفت: تعطیل شدن یا نشدن بانک‌ها از اختیارات استان نبوده و تصمیم نهایی در این خصوص با تهران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار