رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: استان یزد با ایجاد اشتغال ۵۲ درصدی برای زندانیان در این حوزه از استان‌های پیشگام در کشور است.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 27 October 2020

غلامعلی دهشیری صبح امروز در نشست با مدیر کل زندان‌های استان و مدیر بنیاد تعاون با اشاره به برنامه تحول قوه قضائیه و تاکیدات ریاست این قوه مبنی بر هدف‌گذاری ایجاد اشتغال 50 درصدی زندانیان تا پایان سال اظهار داشت: استان یزد با ایجاد اشتغال برای 52 درصد از زندانیان واجد شرایط در حال حاضر در کشور پیشگام است.

وی گفت: استان یزد در حوزه رتبه سوم را به خود اختصاص داده و باید تلاش مضاعف را جهت اشتغال بیشتر سرلوحه کار قرار داد.

دهشیری افزود: در حال حاضر 353 نفر از زندانیان دارای رای باز استان در قالب 57 کارگاه صنفی در واحدهای تولیدی و خدماتی مانند رستوران‌ها، شهرک‌های صنعتی و دیگر صنایع مشغول کار هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و چهار مددجو حقوق بگیر در حوزه اشتغال مولد در سه حوزه نشسته، کارگاهی و غیرپایدار به صورت اعزام به خارج در زندان‌های استان در حال طی دوران محکومیت خود هستند.

دهشیری با بیان اینکه استان یزد با کمترین چالش در حوزه به‌کارگیری زندانیان روبه‌رو‌ست، اظهار داشت: این موفقیت حاصل نظارت‌های مستمر اداره کل زندان‌های استان، بنیاد تعاون زندانیان و قضات ناظر استان است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل ستاد خیرین اشتغال در انجمن حمایت زندانیان استان افزود: این ستاد با ایجاد ارتباط و تعامل با بخش خصوصی می‌تواند کمک کار بنیاد تعاون در ایجاد اشتغال بیشتر برای زندانیان و رفع موانع موجود در این حوزه باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد عنوان کرد: مجموعه‌های تولیدی که از ظرفیت زندانیان در حوزه تولید و اشتغال استفاده می‌کنند مورد حمایت ویژه دستگاه قضا استان هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک اطلاعاتی از زندانیان موجود است، ادامه داد: اما باید پایش‌های تخصصی از حرفه زندانیان به ویژه در حوزه اشتغال در بدو ورود به زندان صورت گیرد تا بتوان از توانایی‌های آن‌ها به صورت درست استفاده کرد، تا با ایجاد اشتغال و درآمد پایدار موجب کمک به آزادی زندانیان، تامین معیشت خانواده آن‌ها و تولید ثروت جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی و پیشگیری از تکرار جرم شد.

دهشیری با تاکید بر لزوم توجه به بحث آموزش زندانیان تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده در زندان باید به صورت تخصصی و با توجه به نیازهای روز جامعه باشد تا زندانی پس از طی دوران محکومیت و آزادی بتواند از طریق مهارت کسب شده کسب درآمد داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نوع به کارگیری زندانیان در امر اشتغال باید به نوع جرم و میزان ماندگاری زندانی در زندان توجه شود افزود: حتی در خصوص افراد تحت قرار هم باید به بحث به کارگیری آن ها در حوزه اشتعال نشسته مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار