محمد آقایی از پزشکان خیر میبد بعد از حدود ۲۰ روز بستری در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) این شهرستان بر اثر بیماری کووید- ۱۹ امروز( سه شنبه )به کاروان شهدای مدافع سلامت پیوست.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 27 October 2020

تاکنون تعدادی از کادر درمان میبد به کرونا مبتلا شده اند و شهید آقایی نخستین پزشک این شهرستان است که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد. 

وی دوران تحصیل خود را در دبستان امام و دبیرستان مفید میبد گذارند و برای ادامه تحصیل در دانشگاه ابتدا رشته و شغل معلمی را برگزید .

وی از جمله پزشکان خیری بود که سال های اخیر در حالی که حدود ۲۱ سال از دوران بازنشستگی اش می‌گذشت با  توجه به وضعیت اقتصادی و مشکلات مالی که مردم با آن روبرو هستند تنها با دریافت ۵۰۰ تومان بیماران را معاینه می کرد تا آنها دیگر مردم غم و ناراحتی پرداخت هزینه درمان را نداشته باشند.

این پزشک خیر با برافروختن چراغ مطب در خانه پدری در یکی از محله‌های بافت قدیمی با وجود مشکلات اقتصادی، به دلیل تامین رضایت بیماران و کاهش آلام آنان را در سایه شرافت طبابت کمک  می کرد.

وی  زمانی که اولین سال‌خدمت خود را در یکی از شهرهای جنوب کشور می‌گذراند به دنبال ارتباط  با یکی از همکلاسی‌های دوران دبیرستان که پزشکی خوانده ‌بود و در یکی از درمانگاه های همان شهر طبابت می‌کرد، به پزشکی علاقه مند شد و در سن ۲۷ سالگی تحصیل در رشته پزشکی را آغاز کرد و در سال ۶۶  فارغ التحصیل شد و ماموریت‌هایی را نیز در زمان جنگ در جبهه انجام داد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( دوشنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ماه ۹۸ تاکنون ۵۷۴ هزار و ۸۵۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۳۳۷ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی  به ۳۲ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سیما سادات لاری  بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر پنجم آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و ۹۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از اینتعداد ۲هزار و ۱۳۵ نفر آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۵۹ هزار و ۲۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۹۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون چهار میلیون و ۷۵۳ هزار و ۳۵۷ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار